سوریه حمله آمریکا به شهروندان سوری را محکوم کرد

اقتصاد ایران: وزارت خارجه سوریه اشغال بخشی از اراضی این کشور از سوی آمریکا و حمایت‌های این کشور از عناصر جدایی طلب را شدیدا محکوم کرد و خواستار پایان دادن به این اقدامات شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌ الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه سوریه شنبه شب، طی بیانیه‌ای اقدامات آمریکا و شبه نظامیان جدایی طلب مورد حمایت این کشور در شمال شرق سوریه را محکوم کرد و خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از این کشور و پایان دادن به حمایت‌ها از این شبه نظامیان شد.

طی هفته گذشته شمال شرق سوریه بار دیگر به عرصه درگیری بین نیروهای عشایر این کشور با عناصر جدایی طلب کرد مورد حمایت آمریکا تبدیل شد و بعد از آنکه این نیروها برای بازپس‌گیری اراضی و مناطق اشغال شده خود توسط آمریکا و شبه نظامیان مورد حمایت این کشور، به مواضع و پایگاه‌های آمریکا و متحدان آن حمله کردند، آمریکایی‌ها، دست به بمباران نیروهای عشایری زدند.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود که بعد از این حوادث منتشر شده، تأکید کرد: عناصر موسوم به قسد (نیروهای دموکراتیک سوریه!) که مزدور اشغالگران آمریکا هستند، به اهالی و فرزندان ما در دیرالزور، حسکه و قامشلی و همچنین روستاهای دیگری در مناطق شرق و شمال شرقی حملات جنایت‌کارانه‌ای انجام دادند که در اثر آن شماری از شهروندان سوری از جمله کودکان و زنان به شهادت رسید. گذشته از این، هواپیماهای نیروهای آمریکایی به حمایت از این شبه نظامیان قسد پرداخته و شهروندان غیرنظامی بی‌گناه را که از خانواده، روستاها و اموال خود دفاع می‌کردند، بمباران کرد».

وزارت خارجه سوریه بار دیگر تأکید کرد که اشغال بخشی از اراضی این کشور از سوی آمریکا، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است و حمایت آمریکا از «شبه نظامیان جدایی طلب»، استفاده از ابزار ارزانی برای اجرای طرح‌ها و نقشه‌هایش علیه سوریه است و آمریکا باید هرچه سریع‌تر به این اقداماتش پایان دهد و اراضی سوری را فورا ترک کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ