جرائم سایبری در کیش ۱۳۰ درصد افزایش داشته است

اقتصاد ایران: بندرعباس-فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش با اشاره به تشکیل ۱۴۱ پرونده حوزه فضای مجازی در سال جاری گفت: میزان جرایم فضای سایبری در کیش ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر جمالی در مراسم تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه جرایم فضای مجازی در تمامی کشور روند صعودی دارد، اظهار کرد: با این وجود با اقدام سریع و به موقع پلیس در این جزیره حدود ۹۸ درصد از جرایم کشف می‌شود.

وی ادامه داد: طی سال جاری چیزی به ارزش ۵۵ میلیارد ریال از طریق شناسایی مجرمین فضای مجازی به مالباختگان در کیش عودت داده شد.

فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش با اشاره به اجرای ۱۸۹ طرح مختلف در سال جاری برای ارتقا امنیت جزیره، بیان کرد: از این بین ۲۵ طرح مختص مسئله سرقت بود که در همین راستا هشت باند متلاشی و ۱۶ نفر نیز دستگیر شد.

وی با بیان اینکه سرقت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است، گفت: ۵۰ درصد از پرونده‌های سرقت با مشارکت مردم کشف و مختومه می‌شود.

سرهنگ جمالی همچنین از اجرای ۵۶ طرح در نقاط مختلف جزیره برای مبارزه با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر خبر داد و اظهار کرد: در قالب این طرح‌ها ۲۶۶ قاچاقچی، خرده فروش و معتاد متجاهر دستگیر شدند.

وی همچنین از کاهش ۸۸ درصدی وقوع تصادفات منجر به فوت در این جزیره از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: ۳۵ طرح در حوزه ترافیکی اجرا و در همین راستا ۱۰۱ هزار خودرو و موتور شارژی متخلف اعمال قانون شد.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش ادامه داد: در سال جاری ۲ هزار و ۳۰۰ موتور و ۷۷۰ خودرو متخلف نیز توقیف شده و نتیجه این اقدامات، کاهش ۸۸ درصدی تصادفات منجر به فوت بوده است.

وی بخش مهمی از موفقیت پلیس کیش در حوزه ترافیکی را اطلاع رسانی دقیق و مرهون زحمات رسانه‌های گروهی عنوان کرد.

سرهنگ جمالی مقابله با قاچاق کالا و سوخت را یکی از برنامه‌های مهم این فرماندهی دانست و گفت: در این خصوص ۳۳۱ نفر قاچاقچی شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی به کشف ۹۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در جزیره اشاره و اضافه کرد: هشت هزار و ۴۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های شیلاتی مختلف کشف و در این خصوص ۳۵ شناور متخلف و ۳۰ هزار متر تور غیر مجاز توقیف شده است.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش با اشاره به ارائه خدمات به ۲۰ هزار نفر از شهروندان در حوزه پلیس پیشگیری و طی تماس با ۱۱۰، بیان کرد: در این مدت به ۳۳۰ مورد مراجعه حضوری به کلانتری‌ها و ۵۷۰ پرونده در حوزه مشاوره و مددکاری رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه طی این بازه زمانی ۱۰ جلسه حضوری در رابطه با سامانه ۱۹۷ در جزیره کیش برگزار شده است، افزود: در خصوص سامانه ارتباط مردمی با پلیس حدود ۳۵۰ نفر به منظور تقدیر از پلیس و ارائه انتقاد و پیشنهاد مراجعه کرده‌اند که به تمامی آنان رسیدگی شده است.

سرهنگ جمالی از ارائه خدمات به یک میلیون مسافر در فرودگاه و ۱۰۰ هزار نفر در بندرگاه این جزیره خبر داد و گفت: در حوزه‌های انتظامی مختلف ۳۸ هزار خدمات حضوری و غیرحضوری به کیش‌وندان و گردشگران ارائه شده است.

وی ادامه داد: در حوزه اتباع و گذرنامه یک هزار و ۷۰۰ مورد، در حوزه اماکن عمومی ۲ هزار و ۶۰۰ مورد، در حوزه پلیس آگاهی ۴۸۰ مورد و در حوزه ترافیکی پنج هزار و ۵۰۰ مورد خدمت به مراجعین ارائه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ