بولتون: ترامپ فرق بین درست و غلط را نمی‌داند

اقتصاد ایران: جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت: ترامپ فرق بین درست و غلط را تشخیص نمی‌دهد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در گفتگو با سی‌ان‌ان اظهار کرد ترامپ فرق بین درست و غلط را تشخیص نمی دهد.

وی افزود: مساله این نیست که او زیاد دروغ می گوید، زیرا برای دروغ گفتن باید این کار را آگاهانه انجام دهد او صرفا نمی تواند فرق بین درست و غلط را تشخیص دهد.

او این اظهارات را در واکنش به کنفرانس خبری ترامپ در روز پنج شنبه بیان کرد. ترامپ در این کنفرانس خبری به سوالاتی درباره رقیب انتخاباتی اش کامالا هریس، روند انتخابات و نیز سیاست ها و استراتژی هایش پاسخ داد.

در بخشی از این مصاحبه، ترامپ مدعی شد افراد دیگری در تیمش برای زندانی شدن هیلاری کلینتون تلاش می کردند و او هرگز خواستار زندانی شدن هیلاری نبوده است.

ترامپ تصریح کرد من از او بسیار محافظت می کردم. من فکر می کنم طرفدارانم این موضوع را فهمیده بودند. آنها می گفتند او را زندانی کن. او را زندانی کن. و من می گفتم فقط آرام باشید آرام. این در حالی است که ترامپ بارها در جریان کمپین انتخاباتی خود در سال 2016، طرفداران خود را هنگام سردادن شعار او (هیلاری کلینتون) را زندانی کن، تشویق کرده بود.

بولتون خاطرنشان کرد اگر این کار در هماهنگی با فرد دیگری نیست، او به راستی اهمیت نمی دهد. بنابراین، به تصور او، حقیقت هر آن چیزی است که او می خواهد باشد.      

ترامپ همچنین در کنفرانس خبری خاطرنشان کرده بود معرفی هریس به عنوان نامزد دموکرات ها پس از کناره گیری جو بایدن، بدون شرکت در رقابت های مقدماتی انتخاباتی، غیرقانونی است.   

بولتون با اشاره به این اظهارات ترامپ گفت: این نشانه دیگری از این است که ترامپ چقدر کم  از تاریخ آمریکا می داند.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا نتیجه گرفت که ترامپ هرگز نباخته است. و اگر او به عنوان برنده  انتخابات سال 2024 اعلام نشود، همانگونه که در سال 2020 نشد، بار دیگر ناعادلانه رفتار می کند و مدعی دزدیده شدن انتخابات می شود.

کمیته ملی دموکرات‌ها در آمریکا (DNC) چند روز پیش، پس از پایان یک فراخوان مجازی پنج روزه از نمایندگان متعهد به کنوانسیون ملی این حزب، اعلام کرد که کامالا هریس رسماً نامزد ریاست جمهوری 2024 حزب دموکرات است. جو بایدن پس از عملکرد ضعیف برابر ترامپ در نخستین مناظره تلویزیونی در 27 ژوئن و با فشار گسترده هم حزبی هایش از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد.

پیشتر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عنوان نامزد دموکرات‌ها قصد رقابت با ترامپ را داشت اما به علت کهولت سن و گاف‌های وی ناامیدی را در اردوی دموکرات‌ها ایجاد کرده بود.

این در حالی است که ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و هریس، معاون فعلی رئیس‌جمهور آمریکا با 48 درصد به 46 درصد در نظرسنجی اقتصادی شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) در کل آمریکا پیشتاز است.

اما چند روز قبل نتایج یک نظرسنجی توسط survey usa نشان داد که 48 درصد به هریس، 45 درصد به ترامپ و 3 درصد به نامزد دیگری رای می‌دهند. 4 درصد دیگر نیز هنوز در این باره تصمیم نگرفته‌اند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024(15 آبان) برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ