کشف شکاف امنیتی در دفاع پهپادی آلمان

اقتصاد ایران: کارشناسان مرکز سیاست اروپا به یک تهدید احتمالی برای امنیت داخلی و خارجی آلمان در زمینه دفاع پهپادی پی برده‌اند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "هامبورگر ابند بلات" در مطلبی نوشت: کارشناسان مرکز سیاست اروپا به یک تهدید احتمالی برای امنیت داخلی و خارجی آلمان پی بردند.

در ادامه این گزارش آمده است: پهپادها اکنون همه جا هستند و به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره انسان ها تبدیل شده اند. هواپیماهای بدون سرنشین در مراسم عروسی به آسمان فرستاده می شوند تا لحظات زیبایی را ثبت کنند - اما آنها همچنین بخشی جدایی ناپذیر از جنگ مدرن - از پروازهای شناسایی گرفته تا بمباران های هدفمند هستند.

این وسیله در دستان درست یک سلاح کارآمد و در دستان نادرست احتمالات ابزاری کشنده را ارائه می دهند. کارشناسان مرکز سیاست اروپا (CEP) اکنون نسبت به شکاف های امنیتی در سیستم‌های دفاعی آلمان که در صورت حمله پهپاد فعال می شوند، هشدار می دهند. دلیل نگرانی آنها بخش فناوری است.

در ادامه این مطلب آمده است: پهپادهای بیشتری به طور مستقل از طریق شبکه های تلفن همراه مانند LTE/5G کار می کنند و دیگر مانند گذشته توسط رادیو کنترل نمی شوند. توسعه متراکم در محیط‌های شهری و محدودیت‌های قانونی که در آنجا اعمال می‌شود، چالش خاصی را برای دفاع در بخش هواپیماهای بدون سرنشین ایجاد می‌کند. بر اساس مطالعه CEP، این به دلیل تعداد به ظاهر بی پایان فرستنده های رادیویی است که در شبکه های تلفن همراه وجود دارد و تشخیص یک خطر بالقوه را بسیار دشوارتر می کند.

یورگ کوپکه، کارشناس امنیتی CEP در این باره می گوید: نه تنها جنبه های نظامی، بلکه جنبه های غیرنظامی دفاع از پهپادها، به ویژه با توجه به زیرساخت های حیاتی، ضروری است.

وی به همراه همکارش آنسلم کوسترز به این مسئله پرداخته و تحقیقاتی را در این زمینه دنبال کرده است. بر این اساس رویدادهای مهمی مانند مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در آلمان و بازی های المپیک در پاریس فشار بر مقامات امنیتی را برای توسعه اقدامات دفاعی موثر افزایش می دهد. بر اساس این مطالعه، پروازهای غیرمجاز هواپیماهای بدون سرنشین در تمام مکان های آلمان در طول مسابقات قهرمانی اروپا در شبکه ها ثبت شده است. ارائه دهندگان تلفن همراه آلمانی Telekom و O2 در پاسخ به سوال تیم تحریریه هامبورگر ابند بلات نخواستند در این مورد اظهار نظر کنند.

توجه به تحقیق CEP، تهدید ناشی از پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین و حملات در آلمان اغلب توسط مقامات و نمایندگان بخش خصوصی دست کم گرفته می شود و نیاز به آگاهی بیشتر دارد. کوپکه از "نقطه عطف تعیین کننده در جنگ" صحبت کرد. وی حتی تا آنجا پیش می رود که اهمیت فعلی و آینده پهپاد را ساخت تانک در جنگ جهانی اول و بمب اتم در جنگ جهانی دوم یکی می داند.

یک مقام وزارت کشور فدرال آلمان در این باره گفت: روش های فنی مختلفی برای کنترل هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می شود. سیستم های مختلف با ویژگی های منحصر به فرد برای تشخیص، تأیید و دفاع در دسترس هستند. به احتمال زیاد یک راه حل واحد برای همه فن آوری های پهپادهای تحت بررسی در دسترس نیست. سیستم‌هایی با فناوری‌ها و اجزای مؤثر متفاوت مانند تصویربرداری حرارتی یا رادار برای مکان و برخی اهداف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در آلمان این مجوز برای افراد وجود ندارد که بدون اجازه هواپیماهای بدون سرنشین را در مناطق مسکونی، بر فراز تأسیسات عمومی یا در رویدادها پرواز دهند. طبق الزامات قانونی مقررات اروپایی هواپیماهای بدون سرنشین، صاحبان اشیاء پرنده معمولاً قبل از اینکه اجازه پرواز یک پهپاد به حریم هوایی را داشته باشند، به شواهد خاصی نیاز دارند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ