همایش «غزه، نماد مظلومیت و اقتدار حسینی» در مشهد برگزار شد

اقتصاد ایران: مشهد- با همکاری سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی همایش «غزه، نماد مظلومیت و اقتدار حسینی» در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه اربعین حسینی، با همکاری مشترک سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، حوزه علمیه خراسان و بعثه مقام معظم رهبری، همایش «غزه نماد مظلومیت و اقتدار حسینی» با حضور علما و اندیشمندان ادیان الهی و مذاهب اسلامی در تالار شیخ طبرسی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، برگزار شد.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت و امام‌جمعه سنندج در ابتدای این همایش با بیان اینکه امام حسین (ع) به قربانگاه رفت تا دین اسلام زنده بماند، گفت: اسلام یک کلمه طیبه است و دشمنان بدانند که عمرشان به اتمام رسیده و دیگر، اقتداری ندارند.

ماموستا محمدامین راستی، تصریح کرد: شرق و غرب نمی‌تواند باعث افتراق ما شود؛ چراکه ما یک اصل به نام توحید داریم که باید زیر سایه آن اتحادمان را حفظ کنیم و در مقابل ظلم ظالمان با هم متحد شویم.

همه ادیان الهی با ظلم مخالف‌اند و حامی مظلومین‌اند

عضو سازمان جهانی زرتشتیان نیز در ادامه این جلسه، عنوان کرد: خوشبختانه تمامی ادیان آسمانی در سرزمین ایران در کنار هم و با صلح و آرامش زندگی می‌کنیم.

مهربان پولادی، ادامه داد: انسان‌هایی که خدای بزرگ را فراموش کنند، نیروهای اهریمنی را جایگزین نیروی الهی کرده‌اند و از همین رو کارهایی انجام می‌دهند که بر خلاف نظام هستی است، همانند ظلمی که در فلسطین بر مردم این سرزمین می‌شود.

وی افزود: همه ادیان الهی با ظلم مخالف‌اند و حامی مظلومین هستند، افرادی که جنگ و خونریزی را گسترش می‌دهند، نیروهای شیطانی قوی دارند.

صلح جوهره عالم هستی است

استاد معارف دین یهود نیز در ادامه این همایش گفت: همه ادیان با ظلم و ستم مخالف هستند و در تورات آمده است، همه انسان‌ها با هم برابرند و تبعیض و ظلم منتفی است، تمامی ادیان نیز بر این نکته اذعان دارند که همه با شکلی واحد آفریده شده‌اند.

آرش بابائی در ادامه خاطرنشان کرد: واژه صلح به معنای سلام و سلامتی است و بیش از ۱۰۰ بار در تورات و کتب اهل عتیق آمده است که نشان‌دهنده اهمیت صلح در دین یهود است.

وی تصریح کرد: در عرفان یهود، صلح به‌مثابه جوهره عالم هستی است و ذات و لقب خداوند صلح است، در مورد عدالت نیز در کتاب تورات آمده است که عدالت را دنبال کنید و قانون عدالت برای همگان یکسان است، ما بر این باور هستیم که هیچ دینی، ظلم را برنمی‌تابد.

غزه و حماس یک تفکر و اندیشه هستند

نماینده مجلس خبرگان رهبری، نیز از دیگر سخنرانان این مراسم ضمن اشاره به سیر تاریخی دشمنی صهیونیست‌ها نسبت به اسلام گفت: ما اذعان داریم که مردم فلسطین پیروز هستند؛ زیرا بر این باوریم که خون پاک انسان‌های معصوم، به ثمر خواهد نشست.

مولوی نذیر احمد سلامی، در ادامه با اشاره به این که غزه یک سرزمین نیست و حماس و جهاد اسلامی نیز یک حزب نیست، افزود: غزه و حماس یک تفکر و اندیشه هستند و با ازبین‌بردن افراد، هیچ گاه اندیشه و فکر از بین نمی‌رود.

مقاومت غزه، استمرار نهضت عاشوراست

یک استاد حوزه و دانشگاه نیز به‌عنوان دیگر سخنران این همایش، به تبیین مقاومت غزه از منظر قرآن پرداخت و گفت: قیام مقاومت غزه استمرار نهضت عاشوراست زیرا عاشورا یک پدیده و حادثه تاریخی نبود بلکه جریان نبرد بین حق و باطل بود.

حجت‌الاسلام زمانی، در ادامه با اشاره به سوره آل‌عمران آیه ۱۴۶، تصریح کرد: در این آیه آمده است: چه بسیار رخ‌داده که پیغمبری جمعیت بسیار (از پیروانش) همراه او جنگیدند و با این حال، اهل ایمان با سختی‌هایی که در راه خدا به آنها رسید هرگز بیمناک و زبون نشدند و سر زیر بار دشمن فرود نیاوردند و (صبر و ثبات پیش گرفتند، که) خدا صابران را دوست می‌دارد.

وی ادامه داد: در واقع حضور علمای ادیان مختلف در این همایش پیامی دارد که نبرد، نبرد دو دین اسلام و یهود نیست بلکه نبرد بین حق و باطل است و از همین رو شاهد هستیم که تمامی ادیان فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند و ظلم را محکوم می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که فلسطین مظهر مظلومیت و اقتدار است، گفت: ما معتقدیم که مظلومیت و شهادت و اقتدار و عزت همواره از آن مسلمانان بوده و هست.

به گفته وی، در جریان عاشورا نام امام حسین (ع) برای همیشه در تاریخ ماند و درخشید و جریان‌ساز شد، شهادت افتخار است زیرا شهدا هیچ‌گاه ضرر نکرده‌اند و خون شهدا مشعل انقلاب را روشن‌تر کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ