بسته سیاستی پیشگیری ازمصرف دخانیات در دانشگاه‌ها بررسی شد

اقتصاد ایران: پیش نویس بسته سیاستی «پیشگیری فرهنگی و اجتماعی از مصرف دخانیات در دانشگاه های کشور» در معاونت اجتماعی ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، پیش نویس بسته سیاستی «پیشگیری فرهنگی و اجتماعی از مصرف دخانیات در دانشگاه های کشور» در معاونت اجتماعی ستاد فرهنگی و اجتماعی با محوریت میز «پیشگیری فرهنگی و اجتماعی از مصرف دخانیات» ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پس از برگزاری جلسات تخصصی هیات اندیشه ورز و بررسی های کارشناسی انجام شده، در جلسه ای با حضور نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید و راهبردها و راهکارهای تدوین شده بررسی شد.

در این نشست امید عبدالهی معاون اجتماعی ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر وضعیت فعلی مصرف دخانیات در کشور و خصوصا افزایش آمارهای مصرف در بین جوانان و نوجوانان، سیاستگذاری فرهنگی را در این موضوع بسیار حایز اهمیت دانستند.

عبدالهی افزود: آمارهای مصرف بیانگر افزایش بیش از 100 درصدی مصرف دخانیات در بین جوانان و نوجوانان هست که علاوه بر آسیب های که بر حوزه سلامت وارد کرده است در حوزه سبک زندگی هم آسیب های فراوانی را ایجاد کرده است که اهمیت برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی را در این حوزه دو چندان ساخته است.

وی اظهار امیدواری کرد: بسته سیاستی پیشگیری فرهنگی و اجتماعی از مصرف دخانیات تا پایان مردادماه جهت تصویب ارائه شود.

مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با تاکید بر دانشگاه بدون دخانیات، تحقق این موضوع را منوط به مشارکت همه ذینفعان دانشگاهی دانست و تاکید کرد: سیاست های تدوین شده در این حوزه نیازمند حمایت و همراهی سایر حوزه های مرتبط با عرصه فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به طرح شکایت جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات از دو نفر از بازیگران سلبریتی سینما به خاطر استعمال دخانیات در فیلم ها و سریال های نمایش خانگی، محکوم شدن این بازیگران را به عنوان نوعی حرکت نمادین در راستای فرهنگ سازی جامعه عاری از دخانیات دانست.

در این نشست نمایندگان وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی نیز با طرح نظرات و دیدگاه های خود، حمایت مجموعه خود را در عملیاتی نمودن راهبردها و راهکارهای تدوین شده اعلام کردند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ