گلایه‌های اربعینی افغانستانی‌ها مرتبط باشرایط سفارت ایران در کابل

اقتصاد ایران: مردم افغانستان از مواجهه با مشکلاتی با توجه به شرایط ستاد اربعین سفارت ایران در کابل مواجه شده و خواستار رفع آن ها با هدف شرکت در این مراسم پرفیض هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با صدور بیانیه ای از سوی ستاد مرکزی اربعین سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، تعداد زیادی از زائرین و شرکت‌ های سیاحتی و زیارتی، وضع برخی شرایط جدید را از سوی این ستاد مشکل آفرین خوانده و در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدای افغان (آوا) اعلام کردند: اگر این چالش‌ ها برطرف نشود، امسال شاهد حضور اندکی از زائرین افغانستانی در برنامه راهپیمایی اربعین خواهیم بود.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، با این حال سید محمد رضا احمدی، رییس یکی از شرکت های سیاحتی و زیارتی در کابل طی مصاحبه با خبرنگار آوا در رابطه با شرایط وضع شده از سوی ستاد مرکزی اربعین گفت: یکی از موضوعات، بحث حمل و نقل زائرین است که طبق اعلامیه صادر شده از سوی این ستاد باید خودروهای عمومی مسافربری (اتوبوس‌ ها) تا مرز عراق از داخل افغانستان دربست (رزرو) شود.

وی ضمن ابراز قدردانی از همکاری‌های همیشگی سفارت ایران در کابل از آن‌ خواست تا مثل همیشه در اربعین امسال نیز مشکلاتی‌ که باعث ناتوانی اشتراک زائرین افغانستانی در پیاده روی اربعین می‌گردد را سخاوت‌مندانه حل کند.

این در حالی است که پس از اعلام شرایط خاص حمل و نقل زائرین از سوی ستاد مرکزی اربعین سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و همچنین باتوجه به گران تمام شدن هزینه حمل و نقل، تعدادی از زائرین افغانستانی برای رفتن به مراسم اربعین و حضور در مراسم پیاده روی با برخی مشکلات مواجه شده و خواستار این هستند که سفارت ایران در تصمیم خود نسبت به حمل و نقل زائرین از افغانستان تا مرز عراق تجدید نظر کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ