مجوز تشخیص چهره با هوش مصنوعی به پلیس آلمان داده می‌‌شود

اقتصاد ایران: وزارت کشور آلمان پیش نویس قانونی را به بهانه تشدید مبارزه با تروریسم ارائه داده که بر اساس آن می‌خواهد اختیارات جدیدی به اداره پلیس جنایی فدرال در استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص چهره مجرمان بدهد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طبق یک گزارش رسانه‌ای، بر اساس تصمیمات دولت فدرال آلمان اداره پلیس جنایی فدرال و پلیس فدرال باید از این پس اجازه داشته باشند از برنامه های تشخیص چهره هوش مصنوعی برای جستجوی مظنونان استفاده کنند. به گزارش "اشپیگل"، این از پیش نویس قانونی نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان بیرون می آید. هدف از این برنامه ها امکان مقایسه عکس های مظنونان در شبکه های اجتماعی و سایر نقاط اینترنت است. هدف از این کار این است که مقامات بتوانند محل اختفای مظنونان را تعیین کنند. همچنین باید به آنها فرصت داد تا مجرمان ناشناس را شناسایی کنند.

این روزنامه ادامه می‌دهد که مقامات امیدوارند از طریق این اختیارات جدید شناسایی بهتر از جمله تروریست های داعش را که در فیلم‌های اعدام و شکنجه دیده می‌شوند و ممکن است در اروپا پنهان شده باشند امکان‌پذیر کنند. در آینده، محققین می‌توانند از نرم‌افزاری برای مقایسه اسکرین‌شات‌های چنین ویدئوهایی با شبکه‌های اجتماعی و در نتیجه به دست آوردن سرنخ‌ها استفاده کنند.

"نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان می خواهد برای این منظور چندین قانون پلیس را تغییر دهد. یک بند جدید نیز باید در قانون آیین دادرسی کیفری گنجانده شود که امکان مقایسه بیومتریک با داده های قابل دسترس عموم از اینترنت را فراهم کند. به عنوان مثال، هیچ گونه تشخیص چهره زنده بر اساس تصاویر دوربین های نظارتی در ایستگاه های قطار نباید وجود داشته باشد.

به گفته اداره پلیس جنایی ایالت نیدرزاکسن آلمان بازرسان تاکنون فاقد مبنای قانونی برای استفاده از نرم افزار تشخیص چهره برای جستجوی خاص مجرمان بوده اند. فریدو دی وریس، رئیس این نهاد امنیتی LKA نیدرزاکسن، اخیراً در NDR گفت: من می‌خواهم بتوانیم از روش‌های تشخیص چهره برای ایجاد رویکردهای جستجو استفاده کنیم. هدف این است که بتوانیم به طور مؤثرتری مجرمان را جستجو کنیم. به گفته وی برای جستجوی آنها، LKA هوش مصنوعی خود را برای تشخیص چهره توسعه داد.

به این ترتیب طبق یک گزارش رسانه ای، اداره پلیس جنایی فدرال و پلیس فدرال آلمان باید اجازه داشته باشند از برنامه های تشخیص چهره برای جستجوی مظنونان استفاده کنند.

در آینده، محققین می‌توانند از نرم‌افزاری برای مقایسه اسکرین‌شات‌های چنین ویدئوهایی با شبکه‌های اجتماعی و در نتیجه به دست آوردن سرنخ‌ها استفاده کنند. وزیر کشور فدرال آلمان می خواهد چندین قانون پلیس را برای این منظور تغییر دهد.

تازه روز یکشنبه بود که سبزها در پارلمان آلمان از مقررات موجود اتحادیه اروپا در مورد استفاده از تشخیص چهره با هوش مصنوعی به عنوان قواعد ناکافی انتقاد کردند. در یک مقاله مهمان برای "Frankfurter Rundschau"، مارسل امریش، سیاستمدار داخلی و توبیاس باچرل، کارشناس دیجیتال این حزب خواستار ممنوعیت برنامه های کاربردی هوش مصنوعی برای تشخیص چهره توسط مقامات امنیتی شدند.

بر این اساس، تشخیص چهره هوش مصنوعی منجر به "دخالت گسترده" به حریم خصوصی میلیون ها نفر می شود - و این "حتی با بهبود امنیت ما همراه نیست".

قانون اتحادیه اروپا در مورد هوش مصنوعی از ابتدای ماه اوت به اجرا درآمد و قوانین سختگیرانه ای را برای تشخیص چهره با هوش مصنوعی ارائه می کند، اما انتظار نمی رود تا دو سال دیگر اجرایی شوند.

تغییر برنامه ریزی شده دولت فدرال آلمان در قانون پلیس در واکنش به دستگیری دانیلا کلته، تروریست سابق RAF در دستور کار قرار گرفته است. ماه‌ها قبل، روزنامه‌نگاری با استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره عکس‌های او را در اینترنت پیدا کرده بود این در حالی بود که مقامات امنیتی از انجام این کار منع می شدند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ