۹۷۶۰ خانوار از پروژه‌های آبخیزداری اصفهان بهره‌مند می‌شوند

اقتصاد ایران: اصفهان-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: ۱۵ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری همزمان با «هفته دولت» امسال در اصفهان اجرا می‌شود که ۹ هزار و ۷۶۰ خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب امینی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه‌های بخش آبخیزداری مانند عملیات بیولوژیک آبخیزداری و ساخت سازه سنگی ملاتی کنترل سیلاب سبب مهار و بهره‌گیری از سیلاب‌هایی به حجم ۲۶ و ۶۰۰ مترمکعب خواهد شد.

وی اضافه کرد: پروژه‌های مرتبط با بخش منابع طبیعی مانند نهال کاری و توسعه جنگل، یک هزار و ۴۰۸ هکتار از اراضی استان را دربرمی‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان افزود: ۹ هزار و ۷۶۰ خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند و شمار اشتغال آفرینی مستقیم آنها نیز ۲۵ نفر است.

وی یادآور شد: استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه منابع طبیعی و ملی، حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل، ۶ میلیون هکتار را مرتع و سه میلیون هکتار را بیابان تشکیل داده است.

امینی افزود: تیران و کرون، اردستان، گلپایگان، خوانسار، هرند، کوهپایه، بُرخوار، مبارکه، خور و بیابانک، شاهین شهر و میمه، فریدونشهر و بویین میاندشت، گستره اجرایی این پروژه‌ها خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: ۱۵ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری همزمان با «هفته دولت» امسال با اعتبار بیش از ۲۷۱ میلیارد ریال در استان اصفهان اجرا می‌شود و پروژه‌های مرتبط با بخش منابع طبیعی مانند نهال کاری و توسعه جنگل، یک هزار و ۴۰۸ هکتار از اراضی استان را دربرمی‌گیرد.

آبخیزداری (Watershed Management) علم و هنر برنامه‌ریزی مُستمر و اجرای اقدامات لازم برای مدیریت منابع عرصه‌های آبخیز اعم از طبیعی، کشاورزی، اقتصادی و انسانی بدون ایجاد اثر منفی در منابع آب و خاک است که می‌تواند به صورت مکانیکی یا بیولوژیکی باشد. دوم تا هشتم شهریور «هفته دولت» نامگذاری شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ