باز شدن پای تعرفه‌های پایین ارتباطی به نمایشگاه بورس

اقتصاد ایران: در ارائه‌های تخصصی دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران، به وضعیت و جایگاه فعلی اپراتورهای تلفن همراه، موانع پیش‌پای توسعه آن ها و راه کارهای برون‌رفت از تنگناها پرداخته شد.

- اخبار بازار -

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول با محوریت سرویس های حوزه مالی و بانکی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی ایران (بورس، بانک و بیمه) حاضر شده و ضمن ارائه سرویس های توسعه یافته خود، اقدام به برگزاری کارگاه های تخصصی در غرفه خود می کند.

 

این کارگاه ها مطابق برنامه زمانبندی از پیش اعلامی که جزییات آن از طریق لینک http://mci.ir/-03T3R9 قابل دسترسی است، برگزار می شود و میزبان تمامی بازدیدکنندگان از سالن 7 نمایشگاه بین المللی تهران است.

 

*تشویق همراه اول به مطالبه‌گری تجدید ارزیابی‌ها

در دومین روز از برگزاری این نمایشگاه (20 مرداد 1403) و در بخش اول، کارگاه «بررسی شرکت های ICT از نگاه یک سرمایه گذار بورسی» برگزار شد و مهدی سوری، کارشناس و مدرس بازارهای مالی ضمن تشریح جایگاه فعلی اپراتورهای ارتباطی کشور در اقتصاد، توصیه هایی برای بهبود وضعیت آن ها داشت.

 

وی ضمن مرور شاخص های مالی و عملکردی همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، مواردی نظیر پایین بودن تعرفه های ارتباطی به نسبت سایر اپراتورهای ارتباطی دنیا را دلیلی بر وضعیت موجود کیفیت اینترنت دانست.

 

به گفته سوری در حوالی سال های 1393 و 1394 نزدیک به 80 درصد از درآمدهای همراه اول مربوط به مکالمات صوتی بود و حدود 20 درصد را اینترنت و پیامک شامل می شد؛ اما روند استفاده از پیامک و اینترنت در سال 1397 حدود دو برابر رشد کرد و امروز بیش از دو برابر درآمد تماس های صوتی را شامل می شود.

 

وی مباحثی نظیر بسط اجرای فیلترینگ در فضای مجازی کشور را بسیار تأثیرگذار در کاهش درآمد اپراتورهایی نظیر همراه اول برشمرد و این نکته را متذکر شد که در دنیا معمولا در مواجهه با چنین شرایطی، اپراتورها به سمت ارائه خدمات ارزش افزوده برای جبران کاهش درآمدی خود سوق داده می شوند.

 

سوری در خلال صحبت ها و توصیه های خود، همراه اول را برای رفتن به سمت مطالبه گری تجدید ارزیابی با هدف حفظ ارزش بازار تشویق کرد.

 

*دریافت و بررسی 1225 طرح و ایده کسب‌وکاری توسط حرکت اول

در بخش دوم ارائه های کارگاهی نیز نماینده شرکت کسب و کارهای نوپای حرکت اول اقدام به معرفی کسب و کارهای موجود در سبد سرمایه گذاری این شرکت کرد و مروری بر چشم انداز سرمایه گذاری های آن داشت.

 

در این ارائه بخش مربوط به حرکت اول در گزارش سالانه هیات مدیره همراه اول به مجمع سهامداران مرور شد.

 

در این گزارش به مواردی نظیر سرمایه گذاری این شرکت در 15 کسب و کار و 3 صندوق، 3 برابر شدن ارزش پرتفوی حرکت اول، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از 38700 نفر و همچنین 12 قرارداد سرمایه گذاری به شرح 382 میلیارد تومان توسط حرکت اول و 1237 میلیارد تومان توسط سایر سهامداران شد.

 

در این ارائه به 1225 طرح و ایده بررسی شده توسط این شرکت پرداخته و نیز گفته شد که 1131 طرح مربوط به کسب و کارهای داخلی و 94 طرح مربوط به کسب و کارهای خارجی با فراوانی 85 درصد مربوط به کشور ترکیه بوده است.

 

حرکت اول به عنوان هلدینگ سرمایه گذاری خطرپذیر گروه همراه اول با شناسایی کسب و کارهای نوپا، تأمین سرمایه، شبکه سازی و ایجاد هم افزایی در خانواده بزرگ همراه اول در جهت رشد و توسعه اکوسیستم نوآوری کشور فعالیت می کند.

 

مأموریت این شرکت «توانمندسازی اکوسیستم در نقش سرمایه گذار خطرپذیر» و چشم انداز آن «تبدیل شدن به بازیگر برجسته در حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر در کشور» است.

 

گروه همراه اول واقع در سالن 7 نمایشگاه بین المللی تهران تا 22 مرداد 1403 از ساعت 8 تا 15 میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ