برنامه‌های تابستانه کانون‌ های مساجد در ۶ محور اجرا می شود

اقتصاد ایران: رشت- مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: برنامه‌های تابستانه کانون‌های مساجد استان با عنوان «مسجد کانون نشاط» در ۶ محور اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا حاجتی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: خبرنگار واژه‌ای است که رسالت پیامبران را تداعی می‌کند و یادآور همت بی بدیل جهادگرانی است که در راه دستیابی ایران اسلامی به قله‌های پیشرفت از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

وی در این نشست به برخی اقدامات کانون مساجد گیلان اشاره کرد و افزود: طرح ملی تابستانه کانون‌های مساجد با عنوان «مسجد کانون نشاط» در مساجد استان در حال برگزاری است که به منظور انسجام، ارتقا و جامعیت بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های مساجد با موضوع غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

حاجتی با بیان اینکه برنامه‌های تابستانه کانون‌های مساجد در ۶ محور اجرایی می‌شود، ادامه داد: قرآن و عترت، علمی فرهنگی تربیتی، هنری و ادبی، مهارت و کارآفرینی، ورزشی تفریحی اجتماعی، رسانه و فن آوری از محورهای شش گانه این طرح ملی است.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های متنوع و متناسب با نیاز جوانان در ایام تابستان موجب جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و ترویج فعالیت‌های مسجد با مشارکت این قشر خواهد شد و کانون‌ها باید فعالیت‌های تابستانه و کلاس‌های خود را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

برگزاری رویداد فرهنگی هنری «هزار مشعل»

حاجتی تصریح کرد: رویداد فرهنگی هنری «هزار مشعل» با هدف احیای کارکردهای مساجد و بازگرداندن نقش آنان و همچنین پایگاه فراگیری تخصص‌های مختلف فرهنگی و هنری برای قشر نوجوان و جوان در مساجد منتخب استان در حال برگزاری است.

وی افزود: این رویداد که با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و با همکاری قرارگاه شهید آوینی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود در ۱۲ رشته «تولید محتوای موبایلی»، «عکاسی با موبایل»، «مجری گری»، «فن بیان و گویندگی»، «خبرنگاری»، «تولید پادکست»، «داستان نویسی»، «طراحی دیجیتال»، «مهارت‌های رسانه‌ای»، «بازیگری تئاتر»، «نمایشنامه نویسی» و «سرود» اجرا می‌شود.

حاجتی اضافه کرد: محفل انس، تدبر و تلاوت قرآن کریم با همکاری کانون شهید مصطفی خمینی مسجد جامع اطاقور لنگرود آغاز شد و ۱۲ کانون منتخب در سراسر استان برگزار شده است.

وی بیان کرد: کارگاه مشاوره با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این کارگاه‌ها به منظور ارائه مشاوره‌های لازم با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مساجد سراسر استان در حال برگزاری است.

حاجتی ادامه داد: در قالب این طرح ۱۵ نفر از مشاوران متعهد و مجرب با حضور در مساجد به صورت گروهی و فردی (بنا بر تقاضای کانون فرهنگی هنری) حضور پیدا کرده و در مورد مسائلی چون، طلاق، اعتیاد، تربیت فرزند، ازدواج، تحصیل و اشتغال و کارآفرینی مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: طراحی دیجیتال با رویکرد مفاهیم مهدوی در راستای طرح هزار مشعل و به منظور توانمند سازی کانون‌ها جهت انتقال مفاهیم اسلامی و مهدوی با استفاده از ابزار هنر در نیمه شعبان سال ۱۴۰۲ آغاز شده است و آثار شرکت کنندگان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که بعد از داوری و اعلام نتایج از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

برگزاری دوره نرم افزار پریمر

حاجتی افزود: این دوره ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با محوریت کانون فرهنگی هنری شهید فخری نژاد کانون فعال در حوزه رسانه در شرق گیلان ، لنگرود، در حال برگزاری است که شرکت کنندگان مبانی این نرم افزار که ویژه ویرایش ویدئو است و می‌خواهند تغییراتی فراتر از ویرایش‌های ساده را انجام دهند و همچنین نرم افزار . fl studio که ویژه افکت گذاری و میکس است را فرا می‌گیرند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: دوره ویژه بازیگری در شرق گیلان این دوره آموزش بازیگری نیز با محوریت کانون فرهنگی هنری شهید فخری نژاد لنگرود و با مربیگری آقای عبدی از مربیان توانمند این حوزه در لنگرود در حال برگزاری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ