هفدهمین دورهمی نوجوانان کتابخوان برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: هفدهمین دورهمی نوجوانان کتابخوان با عنوان «با افتخار ایرانیم» با محوریت کتاب «مردی در تبعید ابدی» در کتابخانه‌های منطقه ۸ توسط نوجوانان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفدهمین دورهمی نوجوانان کتابخوان شهر تهران با عنوان «با افتخار ایرانیم» و خوانش دو اثر مردی در تبعید ابدی و «ابوریحان و ریحانه» توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ در کتابخانه‌های منطقه ۸ برگزار می شود.

در این نشست، جمعی از نوجوانان کتابخوان شهر تهران به ویژه اعضای باشگاه کتابخوانی این فرهنگسرا گردهم آمده و با هدف آشنایی با زندگی مشاهیر ایران به معرفی، خوانش و بررسی ۲ کتاب «مردی در تبعید ابدی» نوشته نادر ابراهیمی و «ابوریحان و ریحانه»، نوشته اسفندیار معتمدی می‌پردازند.

کتاب «مردی در تبعید ابدی» منتشر شده توسط انتشارات روزبهان، روایتی داستانی از زندگی ملاصدرا، یکی از بنیانگذاران علم فلسفه است و برهه‌های خاص از زندگی او را به رشته تحریر درآورده است. نویسنده اثر، در این رمان بسیار هنرمندانه عمل کرده و دو موضوع و رویکرد جداگانه را همزمان باهم پیش می‌برد. یکی زندگی شخصی ملاصدرا و دیگری چگونگی ظهور اولین تفکرات فلسفی خاص او است.

در کنار خواندن زندگی ملاصدرای شیرازی، در این کتاب اطلاعاتی هم از زندگی سه فیلسوف نامدار معاصر ملاصدرا یعنی میرداماد، میرفندرسکی و شیخ بهاءالدین عاملی (قاضی‌القضات) روایت شده است.

هفدهمین دورهمی نوجوانان کتابخوان شهر تهران در قالب دو نشست برگزار می‌شود؛ اولین جلسه یکشنبه ۲۱ مردادماه از ساعت ۱۷ با محوریت کتاب «مردی در تبعید ابدی» در کتابخانه گلستان و نشست دوم چهارشنبه ۲۴ مرداد از ساعت ۱۶ با محوریت کتاب «ابوریحان و ریحانه» در کتابخانه فرزانگان است.

در حاشیه این برنامه نیز نمایشگاه کتاب با موضوع مشاهیر نامی ایران زمین برگزار می‌شود.

هفدهمین دورهمی نوجوانان کتابخوان شهر تهران با عنوان «با افتخار ایرانیم» در روزهای یاد شده در فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان جنب پارک فدک برگزار می‌شود.

ورود به این دو نشست برای عموم علاقمندان به ویژه نوجوانان کتابخوان آزاد است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ