`پزشکیان وزرای بی‌حاشیه و به‌دور از سیاسی‌کاری معرفی کند

اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور دولت چهاردهم خواستار معرفی گزینه‌های اصلح برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت به مجلس شد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به مسعود پزشکیان رئیس جمهور دولت چهاردهم خواستار معرفی گزینه‌های اصلح برای وزارتین آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و وزارتخانه بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی شد.

متن نامه سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس دوازدهم خطاب به رئیس جمهور به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراما؛ ضمن تسلیت ایام ماه صفر و تبریک بابت کسب اعتماد ملت بزرگ ایران اسلامی و انتخاب جنابعالی به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران در دوره چهاردهم؛ بر خود لازم دیدم در آستانه معرفی اعضای کابینه دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی و به علت اهمیت حوزه‌های تعلیم و تربیت در نظام آموزش و پرورش، مسئله محوری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مسائل بسیار مهم و بنیادین حوزه درمان؛ نکاتی را پیرامون معرفی سه وزیر وزارتین فوق الذکر باستحضار حضرتعالی برسانم تا کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و مجلس شورای اسلامی همکاری و تعامل مناسب‌تری در حمایت و رأی اعتماد به گزینه‌های این وزارتخانه ها با دولت چهاردهم داشته باشند.

1- مسئله تعلیم و تربیت در نظام آموزش و پرورش کشور یک مسئله بنیادین و اساسی است که محور رشد و تعالی فرزندان این مرز و بوم متکی بر فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) و در ذیل حاکمیت جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که آینده سازان و ادامه دهندگان این حاکمیت محسوب می‌شوند. توجه به این مسئله کلیدی، نیازمند معرفی یک وزیر قوی، دارای برنامه بی حاشیه، عدم سیاسی کاری در وزارتخانه، معتقد به اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی و با انگیزه در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مصمم به رفع مشکلات و کمبودهای جدی در ساختار سازمان و اعتبارات این وزارتخانه مهم متعهد به اجرای سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه می‌باشد.

2- مسئله محوری و نقش اثرگذار دانشگاه‌ها در حل مشکلات و مسائل جامعه و صنعت و رشد مهارت گونه دانشجویان عزیز، یک مسئله کلیدی و مهم است که وظیفه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را سنگین و خطیر می‌سازد. نگاه تحول آفرین در ساختار وزارتخانه، اعمال تغییرات راهبردی در آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی و ایجاد تحول و گشایش در اعتبارات وزارتخانه و دانشگاه‌ها نیازمند معرفی یک وزیر قوی، دارای برنامه، بی حاشیه معتقد به اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی و با انگیزه در اجرای سند دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور مصمم به اجرای سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری و متعهد به اجرای سیاست‌های برنامه هفتم توسعه می‌باشد.

3- مسئله بهداشت و کنترل پیشگیرانه بیماری‌ها و در صورت لزوم درمان یکی از موضوعات مهم در حوزه نظام سلامت کشور و به طور مستقیم در مواجهه با مردم محسوب می‌شود. ابعاد بین المللی این حوزه و بعضاً دخالت‌های هدفمند سازمان بهداشت جهانی مدیریت انقلابی و مبتنی بر اصول حاکمیت و شریعت اسلامی را بیش از پیش حیاتی ساخته است. از طرفی نیاز جدی کشور به تربیت پزشکان متخصص و تأمین سلامت مردم در همه نقاط کشور مدیریت این وزارتخانه را اثرگذار و کلیدی نموده است. معرفی یک وزیر قوی دارای برنامه معتقد به اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی متکی به ظرفیت‌های داخلی و با انگیزه در اجرای سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری و متعهد به اجرای سیاست‌های برنامه هفتم توسعه مورد انتظار اینجانب و نمایندگان ملت می‌باشد.

جنابعالی هم در قرائت متن سوگند ریاست جمهوری در زمان تحلیف و هم در زمان سخنرانی در محضر رهبر معظم انقلاب در زمان تنفیذ، مؤکداً بر رعایت سیاست‌های کلان رهبری معظم انقلاب التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و پاسداری از آن، اجرای سیاست‌های برنامه هفتم توسعه و تلاش دولت برای خدمت به مردم و انقلاب و توجه به ظرفیت‌های درونی کشور تأکید داشته‌اید لذا تقاضای اینجانب به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران و نماینده مردم شریف مشهد مقدس و کلات و سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری از جنابعالی این است که بر رعایت متن سوگندنامه خود و اصولی که در سخنرانی‌ها داشته‌اید تأکید بورزید و در معرفی وزرای کابینه از جمله سه وزیر مهم ذکر شده در بالا شاخص‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب را مورد بهره برداری قرار داده کیفیت، کارآمدی و برنامه وزراء را مورد بررسی قرار داده و نسبت به خطوط قرمز مجلس شورای اسلامی در معرفی کابینه حساسیت‌های لازم را از خود نشان دهید.

نمایندگان ملت بزرگ ایران همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بنای خود را بر تعامل و همراهی با دولت چهاردهم گذاشته‌اند و ضمن حفظ خطوط قرمز و شاخص‌های مهم، عملکردی از هیچ کوششی برای کمک به رئیس جمهور محترم دریغ نخواهند نمود.

انتهای‌پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ