دستگاه‌های لیزر فاقد مجوز از سطح آرایشگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود

اقتصاد ایران: زنجان-رییس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه دستگاه‌های لیزر باید تحت نظر پزشک باشد، گفت: این دستگاه‌ها بدون مجوز نمی‌تواند در آرایشگاه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد مقدمی در نشست خبری اظهار کرد: برخی از اتحادیه‌ها در استان زنجان منحل یا ادغام شده بودند و اموال عمومی را تحویل نمی‌دادند.

وی با اشاره به اینکه از طریق مراجع قضائی اظهار نامه به این افراد ارسال کردیم و پاسخی ندادند، تصریح کرد: از طریق دستگاه قضا حکم استرداد اموال به اتحادیه‌ها را اخذ کردیم.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان ادامه داد: با پیگیری قضائی سه باب مغازه به ارزش ۷ میلیارد تومان تحویل داده شد و جمع کل اموال برگشت داده شده به ۱۲ میلیارد تومان می‌رسد.

وی تعداد اتحادیه‌های فعال در استان زنجان را ۴۲ مورد برشمرد. و گفت: صنف خودرو صاحب اتحادیه نبود که با کمک سازمان صمت اتحادیه نمایشگاه‌داران و موتور و دوچرخه تشکیل شد.

مقدمی با اشاره به اینکه یک عامل تغییر مدیریت بازرسی لزوم رسیدگی به وضعیت باغ تالارها بود، خاطرنشان کرد: حوزه املاک، کابینت و خدمات مکانیک‌های اتومبیل بیشترین شکایت را به خود اختصاص دادند.

وی ضمن تاکید به شهروندان در خصوص عدم مراجعه به مراکز بدون مجوز و دریافت خدمات از آن‌ها یادآور شد: اتحادیه‌ها باید قرارداد خرید خدمت رسمی قبل از کار با مشتری منعقد کنند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان به بیان اینکه ۵۸ هزار صنف در استان فعالیت دارند، عنوان کرد: بیشترین تخلف در صنوف استان عدم درج قیمت است و ۶ مورد حراج غیرقانونی داشتیم.

وی در مورد فعالیت آرایشگاه‌ها و استفاده از دستگاه‌های ایزر بدون مجوز تصریح کرد: در مورد دستگاه‌های لیزر با علوم پزشکی توافقی شده که از سطح آرایشگاه‌ها جمع‌آوری شود.

مقدمی در خصوص تزریق ژل و سایر موارد در آرایشگاه‌ها نیز اظهار کرد: این موارد دخالت در امور پزشکی محسوب می‌شود و عدم رعایت دستورالعمل‌های پزشکی و بهداشتی تحت رصد اصناف و علوم پزشکی قرار دارد و ارائه مدارک خارج از کشور نیز ملاک نیست.

وی به ساماندهی مشاغل مزاحم اشاره کرد و گفت: آهن‌فروشان را از داخل شهر جمع کردیم، صنف سنگ فروشان و مصالح ساختمانی هم پیگیر هستیم که جابه‌جا شود.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ واحد صنفی نمایشگاهی داریم، تاکید کرد: نمایشگاه‌های اتومبیل برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در شهر باید جابه‌جا شود، البته پیش از این کار باید فضایی مناسب خارج از شهر ایجاد شود.

وی در مورد بازرسی از واحدهای صنفی نانوایی و شائبه اجاره مجوز خاطرنشان کرد: اگر پس از بازرسی مشخص شود تا صاحب پروانه کسب در محل حضور ندارد، فعالیت افراد دیگر باید حتماً با اخذ کارت مباشرت باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ