اولین اتوبوس برقی شرکت زامیاد رونمایی و معرفی شد

اقتصاد ایران: عصر خودرو- شرکت زامیاد در نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری و حمل و نقل اصفهان اولین محصول اتوبوس برقی شهری خود را رونمایی و معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایپانیوز، در نخستین روز از هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت و سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری اصفهان و طی مراسمی خاص با حضور شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان، مدیرعامل شرکت زامیاد و دیگر مدیران ارشد شرکت‌های خودروساز کشور در سالن B نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان، از جدیدترین محصول زامیاد در حوزه حمل‌ونقل مسافر رونمایی شد.

مجید آقایی مدیرعامل شرکت زامیاد در مراسم معرفی اتوبوس برقی شهری این شرکت گفت: این محصول مسافری درون‌شهری با کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، کمک شایانی به ارتقا سیستم حمل‌ونقل عمومی و کیفیت زیست شهری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت زامیاد خاطرنشان کرد: مزایای استفاده از اتوبوس برقی، کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی، کارایی بالا، هزینه تعمیر و نگهداری کمتر و وابستگی کمتر به منابع سوخت فسیلی است؛ همچنین از طریق بازیافت و استفاده مجدد باتری‌ها اتوبوس‌های برقی، اقتصاد پایدارتری را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

وی یادآور شد: زامیاد با دارا بودن خطوط تولید مجهز در زمینه خودروهای تجاری، قصد دارد علاوه بر تولید خودروهای حمل‌ونقل باری، هم سو با راهبُرد کلان صنعت خودروسازی در حوزه حمل‌ونقل و همچنین گروه خودروسازی سایپا با ورود مجدد به تولید اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری، خلأ این نوع محصولات را با توان داخلی در کشور پر کند.

آقایی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های اتوبوس‌های جدید شرکت زامیاد افزود: این محصولات با بهره‌گیری از پلتفرم‌های روز دنیا و پاسخ به نیازهای بازار تقاضا وارد خطوط تولید این شرکت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت زامیاد با بیان اینکه اتوبوس برقی این شرکت با حداکثر توان 350 kw قابلیت پیمایش 250 کیلومتر را دارد، افزود: این اتوبوس مجهز به موتور پیشرفته DANA TM4 و اکسل‌های ZF است. این محصول از ترمزهای دیسکی با مکانیزم تنظیم خودکار از برند وابکو (WABCO) بهره می‌برد که مجهز به سیستم بازیابی انرژی از طریق ماشین الکتریکی و ترمزهای دیسکی الکترو پنوماتیک در کنار سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم کنترل کمک ترمز در شیب  (HAC)، سیستم ضدلغزش (ASR)، ترمز ترافیک و ترمز (AEBS) است.

وی افزود: اولین اتوبوس برقی شرکت زامیاد با ظرفیت 85 نفر استاندارد امکانات رفاهی بسیار خوبی را در اختیار راننده و مسافران قرار می‌دهد که از جمله آن می‌توان به: دریافت کرایه خودکار AFG،GPS  سیستم مکان‌یابی AVL، تاخوگراف، تنظیم برقی آینه‌های جانبی به همراه گرم‌کن آینه‌ها، اتولایت، چراغ رانندگی در روز، مه‌شکن جلو، مه زدای برقی، دوربین داخلی و بیرونی 360 درجه، دو دریچه خروج اضطراری، رمپ متحرک، سیستم تهویه‌مطبوع گرم و سرد و... اشاره داشت که تنها بخشی از آپشن‌ها و امکانات این خودرو هستند.

گفتنی است، هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت و سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری با تمرکز بر معرفی و ارائه راهکارها و دستاوردهای مدیرت شهری و حمل‌ونقل عمومی در روزهای 17 تا 20 مردادماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود و شرکت زامیاد از ساعت 15 تا 21 در سالن B محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان میزبان علاقه‌مندان و بازدید خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ