هشدار به زائران اربعین دررابطه‌با ابتلاء به بیماری سرخک

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان به زائران اربعین نسبت به‌احتمال ابتلاء به بیماری سرخک هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کوشکی ظهر امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: مطابق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، به علت پایین‌بودن پوشش واکسیناسیون در کشور عراق، ویروس سرخک شیوع پیدا کرده و در مواردی سبب همه‌گیری شده است.

وی افزود: بیماری سرخک یک بیماری واگیردار تنفسی است که بیشتر از همه کودکان را مبتلا می‌کند؛ اما درصورتی‌که افراد سابقه واکسیناسیون یا سابقه ابتلاء به این بیماری را نداشته باشند ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان کرد: کودکان در سن ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی واکسن سرخک را در قالب واکسن MMR دریافت می‌کنند؛ اما توصیه می‌شود خانواده‌هایی که به همراه کودکان خود قصد عزیمت به راهپیمایی اربعین را دارند از کامل‌بودن واکسیناسیون کودکان کمتر از ۱۵ سال خود اطمینان یابند.

کوشکی، تصریح کرد: دراین‌رابطه چنانچه برای کودکی نقص واکسیناسیون وجود داشت، خانواده‌ها با دردست‌داشتن کارت واکسیناسیون کودکان زیر ۱۵ سال خود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند تا نسبت به تکمیل واکسیناسیون کودکان اقدام شود.

وی در خصوص علائم این بیماری، عنوان کرد: بعد از دوره کمونی که به طور معمول حدود ۱۰-۱۲ روز طول می‌کشد (این دوره می‌تواند ۷-۱۸ روز باشد) علائم مقدماتی شامل تب، خستگی، سرفه، آب‌ریزش از بینی و التهاب ملتحمه، در افراد فاقد ایمنی به بیماری ظاهر می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تأکید کرد: در حین سفر نیز از تماس با بیماران احتمالی خودداری کنند و در صورت بروز علائم در حین سفر و بازگشت به کشور سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ