۲۰۰ مگاوات از توان نیروگاه شهید سلیمانی به مدار بازگشت

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت:تعمیرات اساسی ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت آمپری نیروگاه شهید سلیمانی کرمان با ثبت رکورد زمانی جدید و۳ ماه زودتر از موعد پیش‌بینی شده با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مرادی با اشاره به مزایای انجام این فعالیت بی‌نظیر فنی و مهندسی در صنعت نیروگاهی کشور، گفت: موفقیت در اتمام این عملیات حساس و پیچیده مهندسی، به منزله ورود ۲۰۰ مگاوات ساعت انرژی برق از محل واحد گازی مرتبط با ترانسفورماتور و همچنین رفع محدودیت تولید از واحد بخار مکمل این تجهیز بوده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این شرکت در انجام این پروژه تعمیراتی، گفت: بروز حادثه فنی بر روی ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت آمپری واحد G۱۴ نیروگاه شهید سلیمانی کرمان از محل اتصال و خرابی در کویل فشار قوی فازV باعث خارج شدن این واحد از مدار تولید شده بود.

وی ادامه داد: از همان ساعات ابتدایی کارگروه واکنش سریع تعمیرات ترانسفورماتور در گرم‌ترین روزهای سال عملیات دمونتاژ، جابجایی و انتقال، ساخت مجدد کویل آسیب‌دیده، جایگزینی و مونتاژ مجدد به همراه انجام تست‌های تخصصی فشار ضعیف و فشار قوی این تجهیز حیاتی نیروگاه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان رساند.

وی با اشاره به ثبت رکورد ملی عملیات تعمیرات اساسی ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت آمپری در صنعت نیروگاهی کشور توسط کارکنان این مجموعه، افزود: در شرایط عادی احیای مجدد این تجهیز سنگین ۲۱۰ تنی حداقل به ۱۲۰ روز زمان نیاز داشت که با توجه به شرایط بسیار حساس و نیاز شدید شبکه سراسری به تولید خروجی از محل این تجهیز، عملیات برنامه‌ریزی شده این پروژه در دو جبهه کاری همزمان در محل سایت نیروگاه و کارگاه‌های تخصصی شرکت تعمیرات نیروگاهی به صورت سه شیفت و بدون ساعتی تعطیلی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران تاکید کرد: در همین راستا تعمیرات اساسی و در مدار قرار گرفتن ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت آمپری با تلاش بی‌وقفه پرسنل این شرکت در مدت ۲۶ شبانه‌روز رقم خورد که این فعالیت سریع و کیفی در صنعت برق کشور بی‌سابقه است.

وی رمز موفقیت این شرکت با وجود سازندگان و رقبای داخلی در عرصه ساخت و تعمیرات تخصصی ترانسفورماتور را اتکا به تخصص و دانش مهندسی، تجربه کم‌نظیر کارکنان و تجهیزات خاص و انحصاری و همچنین وجود کارگروه‌های واکنش سریع و چابک شرکت عنوان کرد و افزود: تمامی این ظرفیت و امکانات در تمامی ایام سال و در همه شرایط، بی‌وقفه مهیای گره‌گشایی از چالش‌های صنعت نیروگاهی کشور است.

مرادی در پایان تاکید کرد: مهم‌ترین رسالت و تکلیف این شرکت استفاده از تمامی امکانات ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری در جهت کمک به تولید مستمر انرژی برق و پایداری شبکه سراسری کشور بوده و در واقع از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان کلینیک تخصصی برای روزهای حساس صنعت نیروگاهی کشور یاد می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ