آذربایجان‌شرقی حائز رتبه پنجم در ارائه تسهیلات در حوزه ازدواج شد

اقتصاد ایران: تبریز-معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی حائز رتبه پنجم در ارائه تسهیلات در حوزه ازدواج است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر تقی زاده در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک روز خبرنگار و اشاره به نقش حیاتی خبرنگاران برای اطلاع رسانی، اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که همیشه مدیر کل ورزش و جوانان به جد پیگیر امورات آن هستند معاونت فرهنگی و امور جوانان است که در حوزه‌های مختلف برنامه‌های متنوعی را انجام می‌دهیم که اولویت ما این است که اولاً در سطح ملی برگزار شود و نهایتاً خوشبختانه جز دستگاه‌هایی هستیم که طرح‌ها و ایده‌های مختلفی که در حوزه جوانان استان برگزار می‌شود به عنوان الگو در سطح کشور ارائه می‌شود.

وی افزود: یکی از امورات که در حوزه جوانان است، پیگیری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان است که تاکنون ۲ جلسه استانی برگزار شده و با توجه به شرایطی که در استانمان به وجود آمده است و فرمانداران درگیر انتخابات بودند موقتاً، متوقف شده است.

تقی زاده به برگزاری کارگاه‌های آموزش ازدواج، اعطای مجوز مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در سطح استان اشاره کرد و افزود: ٥٩ مرکز در حوزه ارائه مشاوره خانواده و ۶ مرکز همسان گزینی در سطح استان، فعالیت می‌کنند که خدمات رایگان برای نیازمندان این حوزه انجام می‌دهند و تمامی این حمایتها، در همه شهرستان‌های استان وجود دارد و تلاش می‌کنیم تا این حمایت‌ها، در بخشها و روستاهای هر منطقه اتفاق بیافتد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۶۶۶ کارگاه ازدواج در حوزه‌های مختلف برگزار کرده‌ایم که برگزاری این کارگاه‌ها، امسال نیز ادامه دارد.

تقی زاده با تاکید به اینکه در بحث ازدواج تلاشمان این است که آگاهی بخشی اتفاق بیفتد، گفت: در سطح استان، برای حوزه‌های علمیه، پادگانها، مدارس و حتی کارخانجات کارگاه‌های آموزشی ازدواج و خانواده برگزار کرده‌ایم.

وی در ادامه به تسهیل ازدواج جوانان اشاره کرد و اعلام کرد: به دلیل عدم همکاری که از طریق بانک‌ها صورت گرفته است، امسال کسانی که در نوبت دریافت وام ازدواج

هستند در سطح بالایی است که با پیگیری‌های شورای عالی جوانان و وزارت ورزش و جوانان، این مهم در حال تسهیل است.

تقی زاده فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) در سطح استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در سطح استان ۳۲۶، NGO فعالیت می‌کند که به لحاظ تعداد، بیشترین تعداد سمن در سطح کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی بیان کرد: ۲۱، سمن در حوزه خدمات، ملزومات و تسهیلات حوزه ازدواج در راستای آسان سازی ازدواج با هزینه‌های بسیار پایین برای زوج‌های جوان، فعالیت می‌کنند.

وی به برنامه‌های متنوعی که سمن‌ها انجام می‌دهند اشاره کرد و افزود: ۱۴ سمن، فقط در حوزه ورزش، تفریحات و سرگرمی‌های سالم فعالیت می‌کنند، در حوزه نجوم، علمی- پژوهشی، خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی فعالیت می‌کنند که نمودهایشان را در برنامه‌های مختلف می‌بینیم.

تقی زاده با اشاره به اینکه کلیه اعتباراتی که برای جوانان از طریق سمن‌ها هزینه می‌شود در قالب فصل پنج پرداخت می‌شود، افزود: هر سمنی که مخاطب حوزه جوان باشد، کار برای جوانان انجام دهد، دارای شناسه ملی بوده و شماره حساب داشته می‌توانیم تفاهم نامه منعقد کرده و برون سپاری امورات انجام دهیم.

وی گفت: یکی از موضوعات مهمی که در اداره ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲۱۴۰۳ اتفاق افتاد، موضوع اشتغال جوانان است که اعتبارهای بسیار خوبی به این حوزه اختصاص یافته است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، به طرح دهیار همیار که در حال برگزاری است، اشاره کرد و افزود: در ۲ بخشداری یامچی و خواجه، دهیاران را به اردوهای یک روزه برده‌ایم و در سال جاری، ۱۹۶۴ دهیار در سطح استان را با هدف دیدن مشاغلی که در روستاها است در قالب اردوی یک روزه، انجام می‌شود.

وی انعقاد تفاهم نامه‌ای با جهاد دانشگاهی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در روستاها آموزش‌هایی متناسب با حوزه اشتغال جوانان با ارائه مدرک، که هزینه‌هایش از طرف اداره کل ورزش و جوانان پرداخت می‌شود، اجرا خواهد شد.

تقی زاده به طرح یول تاپ ۲ که در سطح کشور و استانی نیز اجرا شده و بسیار اثرگذار است، اشاره کرد و افزود: این طرح در فاز اول با سخنرانی هفت استاد متخصص در سطح کشور آغاز شد و در فاز ۲، از پانزده صنعت در داخل استان بازدید به عمل آمد و در فاز ۳، اردوهای خارج از استان، در استان‌های اصفهان، بوشهر و هرمزگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اثرگذاری این طرح، گفت: رویداد دانش آموزی طرح یول تاپ نیز، برای پسران و دختران در اردوگاه الغدیر در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بعد از بازدید از اردوهای خارج از استان، دانشجویان دوباره به تبریز برگشته و در بحث تیم سازی و ارائه ایده در حوزه اشتغال، از ۱۰ طرح برتر تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان از طریق صندوق استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز تسهیلات ویژه پرداخته خواهد شد.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه‌ای با زندان تبریز اشاره کرد و افزود: جوانانی که به هر نحوی در زندان گرفتار شده‌اند، آموزش‌های لازم در حوزه اشتغال به آنها داده می‌شود.

تقی زاده ادامه داد: برای بیماران ام اس، دیابت، کلیوی و کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، با انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های مهارت آموزی به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی به طرح صدف (صنعت، دانشگاه، فناوری) در حوزه اشتغال، اشاره کرد و گفت: با همکاری دانشگاه صنعتی سهند، این طرح، ویژه دانشجویان صنعتی مانند رویداد یول تاپ انجام می‌شود.

تقی زاده با اعلام اینکه مهم‌ترین دغدغه ما در حوزه اشتغال، فرهنگ سازی و تغییر نگرش در حوزه اشتغال و کارآفرینی است، افزود: جشنواره ملی تولیدات رسانه‌ای در حوزه تغییر نگرش در حوزه اشتغال و کارآفرینی با همکاری اداره کل ارشاد، صداوسیما و بسیج رسانه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مستند کارآفرینان جوان از مشاغلی که جوانان راه اندازی کرده‌اند در قالب فیلم کوتاه، موشن، انیمیشین، صوت، پادکست در سطح ملی با ارائه جوایز نفیس تهیه و انتشار می‌یابد.

تقی زاده ابراز کرد: ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، تسهیلات ویژه در حوزه اشتغال، از طریق تبصره ۱۸ و وجوه اداره از طریق صندوق کارآفرینی امید، به ۵۹ طرح، با سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

وی ادامه داد: اخیراً نیز برای ۱۷ طرح، ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طریق تبصره ۱۸، توسط اداره کار و معاونت اقتصادی استانداری پرداخت شد.

تقی زاده با اشاره به اینکه حوزه توانمندسازی جز اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان، هیأت‌های ورزشی و هم مسابقات و تورنمتهای مختلف است، افزود: فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی، در واگذاری اماکن ورزشی از جمله باشگاه اولویت است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عنوان کرد: در دانشگاه‌های تبریز، شهید مدنی و پیام نور که رشته تربیت بدنی دارند، در هفته تربیت بدنی، برنامه‌های مختلفی از جمله راه اندازی ایستگاههای سلامت و یا برپایی نمایشگاهی برای معرفی رشته تربیت بدنی انجام می‌شود تا بتوانند رشته‌ای را که خوانده‌اند به نمایش بگذارند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به رتبه پنجم آذربایجان شرقی در اعطای تسهیلات حوزه ازدواج در کشور بعد از استان‌های تهران، مازندران، یزد، گیلان، افزود: طی چهار ماه اول سال جاری، ۷ هزار و ۹۵۸ فقره وام ازدواج معادل ۴۳.۷۳ درصد متقاضی در استان وام دریافت کرده است.

تقی زاده به دوره راهنمای تربیت خانواده اشاره کرد و افزود: این دوره‌ها که به مدت ۶ ماه برگزار شد و ۸۶ استاد در سطح استان تربیت کرد، جز شاخص ترین کارهای معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی است.

وی ادامه داد: دوره‌های مختلف دانش افزایی برای ۵۹ مرکز مشاوره، رویدادهای شبکه ملی گردشگری، اخلاق حرفه‌ای در ورزش، برگزاری ۴۱۳ برنامه ازدواج در هفته ازدواج، تجلیل از ۳۳۰ جوان نخبه و برتر در شهرستان‌های تبریز از دیگر فعالیت‌های معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ