صرفه جویی ۳۰۰ مگاواتی ادارات شهر تهران در ساعات اوج مصرف

اقتصاد ایران: اجرای مصوبه هیات وزیران و تغییر ساعت اداری و همراهی ادارات در مدیریت مصرف برق منجر به صرفه جویی ۳۰۰ مگاواتی در مصرف برق شهر تهران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با قدردانی از همکاری غالب ادارات تهران در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق گفت: تصمیمات اعمال شده در خصوص اجرای دقیق مصوبه هیأت وزیران و تغییر ساعات اداری و همچنین همراهی بخش اداری تهران در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و استفاده از مولدهای خودتامین در ساعات اوج مصرف برق، کاهش ۳۰۰ مگاواتی مصرف برق پایتخت در ساعات میانی روز را به دنبال داشت.

"کامبیز ناظریان" این رقم را معادل مصرف برق ۳۰۰ هزار خانوار تهرانی دانست و گفت: معدود اداراتی که اقدام به همکاری نداشته‌اند شناسایی، برق آنان قطع شده و اسامی آنان نیز به مراجع ذیربط اعلام می‌گردد لذا با توجه به شرایط دمایی انتظار می‌رود این دسته از ادارات نیز با احساس تعهد ملی به صنعت برق در گذر از شرایط دشوار جاری کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق با مصوبه هیأت دولت ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار سامانه‌های سرمایشی خود را خاموش کرده و در صورت نیاز، برق مصرفی این سامانه‌ها را از طریق مولدهای برق تأمین کنند در غیر این صورت مشمول اعمال محدودیت مصرف و قطع برق خواهند شد.

ناظریان همچنین با اخطار مجدد به ادارات پرمصرف، از اعمال محدودیت در ۲۰۵ سازمان پرمصرف کشوری و استانی در روز شنبه؛ ۲۰ مردادماه در شهر تهران به دلیل بی توجهی به مصوبه ابلاغی هیأت وزیران در خصوص کاهش مصرف برق بخش اداری خبر داد.
مدیر عامل برق پایتخت با بیان اینکه روزهای فعلی به دلیل گرمای هوا، ایام دشواری در حوزه تأمین برق است و انتظار می‌رود طی یک یا دو روز آینده نیز دمای هوا در شرایط بحرانی باشد از هموطنان تهرانی درخواست کرد حداکثر صرفه جویی ممکن را در مصرف برق به عمل آورند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ