پیروزی بی دردسر آرین سلیمی در اولین مبارزه

اقتصاد ایران: آرین سلیمی آخرین نماینده ایران در رقابت های تکواندو بازی های المپیک نخستین مبارزه خود در وزنه ۸۰+ کیلوگرم را با پیروزی آسان برابر حریف ازبکستانی به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، در روز پایانی رقابت‌های تکواندو سی و سومین دوره بازی‌های المپیک، امروز (شنبه ۲۰ مرداد) و در مبارزات وزن ۸۰+ کیلوگرم آرین سلیمی در اولین گام به مصاف «نیکیتا رافائلوویچ» از ازبکستان رفت.

تکواندوکار کرمانشاهی ایران در راند نخست این مبارزه به برتری ۸ بر ۲ دست یافت. در راند دوم موفق به کسب برتری ۵ بریک شد و بدین ترتیب با پیروزی ۲ بر صفر به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

با این پیروزی، آرین سلیمی ضمن جبران شکست در رقابت های بین المللی فجیره به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

تکواندوکار ۳۱ ساله ازبکستانی که دو نقره و یک برنز قهرمانی جهان، طلای بازی‌های آسیایی، سه طلا و دو نقره و ۳ برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، تا کنون ۱۲ بار برابر تکواندوکاران ایرانی مبارزه کرده که حاصل آن تنها سه پیروزی بوده است.

سلیمی برای صعود به نیمه نهایی «کارلوس سانسورس» مکزیکی با رنکینگ ۲ المپیکی، طلا و دو نقره قهرمانی جهان و چهار طلا و دو برنز پان امریکن را پیش رو دارد.

تیم ملی تکواندو ایران با چهار تکواندوکار در این بازی‌ها حضور دارد که مهران برخورداری و ناهید کیانی دو مدال نقره و مبینا نعمت زاده یک مدال برنز کسب کرده اند.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و شامگاه شنبه به پایان می‌رسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ