روند کُند تخصیص ارز برای واردات کاغذ

اقتصاد ایران: رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا روند کند اختصاص ارز برای واردات کاغذ در دو ماه اخیر را موجب ایجاد مشکل در تامین مقوای مورد نیاز جعبه‌های دارویی‌،‌ بهداشتی و مواد غذایی عنوان کرد.

- اخبار فرهنگی -

سید‌حسن میرباقری رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از کندی روند اختصاص ارز از سوی بانک مرکزی برای واردات کاغذ در دو ماه اخیر خبر داد و گفت:‌ در یکی دو ماه اخیر دوباره مقداری روند تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی نسبت به قبل کندتر شده است، ولی وزارت صمت  همکاری‌های خود را دارد،‌ اگر این کندی ادامه‌دار باشد و ارز به خوبی تخصیص پیدا نکند،‌ در بخش مقوا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد:‌ به ویژه در بخش مقوای مورد نیاز جعبه‌های دارویی و کالاهای بهداشتی و مواد غذایی،‌ چرا که این کندی در اختصاص ارز،‌ موجب دلسردی واردکنندگان شده و روند واردات نیز کند می‌شود. 

میرباقری با اشاره به مطالبه مهم واردکنندگان کاغذ از دولت گفت:‌ یکی از مصرف‌کننده‌های عمده و بزرگترین مصرف کننده انواع کاغذ و مقوا خود دولت است. مدیران دولتی توجه داشته باشند که اگر وارد کننده‌ها تامین نیاز می‌کنند، در اصل کمک به خود دولت است. در بخش کاغذ A4 و چاپ و تحریر بزرگترین مصرف‌کننده خود دولت است. در مقوای دارویی و کاغذهای مورد نیاز برای دستگاه‌های  پوز و ای‌تی‌ام دولت مصرف‌کننده اصلی است. اگر مدیریت نشود و ارز تخصیص پیدا نکند؛ نمی‌توان خلاء را پر کرد.

وی افزود:‌ در دو سه سال گذشته در تعامل با وزارت بازرگانی این خلا‌ءها را توانستیم پر کنیم و بازار باثباتی داشته باشیم. در بخش خمیر کاغذ که نیاز بسیاری از کارخانه‌های تولیدی است، ما تقاضا کردیم ارز را در اختیار واردکننده‌ها بگذارند تا واردکننده‌ها بتوانند خمیر موردنیاز کارخانه‌های تولیدی را نیز تامین کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ