آیا سید عباس صالحی سکاندار بعدی وزارت ارشاد خواهد بود؟

اقتصاد ایران: با توجه به اینکه صالحی در دو نامه انصراف خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کرده اما همچنان اقبال برای انتخاب او به عنوان گزینه بعدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد.

خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و ادب _ فاطمه میرزاجعفری: با مشخص شدن نتیجه انتخابات و نزدیک شدن زمان تشکیل دولت جدید به ریاست مسعود پزشکیان گمانه زنی‌هایی درباره ترکیب کابینه و انتصاب وزرای مختلف به گوش می‌رسد. یکی از وزارتخانه‌های مهم برای هر دولتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که برای تصدی ریاست آن نام چند گزینه احتمالی مطرح شده اند.

سید عباس صالحی، حسین انتظامی، احمد مسجدجامعی و حجت الله ایوبی گزینه‌هایی بودند که پیش از این نام آن‌ها به عنوان سکان دار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده بود. همچنین بر اساس رفتار انتخاباتی مسعود پزشکیان در مناظرات، که دولتش را دولت ملی می‌نامید؛ دولت چهاردهم برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سراغ کابینه دولت سیزدهم هم رفت که از کابینه مورد اشاره، نام‌های سید محمد هاشمی و عزت الله ضرغامی برای تصدی این پست عنوان شدند.

در هفته‌های گذشته نیز نام سید مجتبی حسینی به عنوان گزینه محتمل آتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گوش می‌رسید؛ با این حال شنیده‌های خبرنگار مهر حاکی از این است که صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم در دولت چهاردهم نیز عهده دار مسئولیت این وزارتخانه خواهد بود.

صالحی پیش از این پس از اطلاع از اینکه نامش به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی وزارت توسط کارگروه انتخاب شده است در نامه‌ای به علیرضا تابش دبیر کمیته فرهنگ از گزینه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی انصراف خود را اعلام کرد.

مشروح متن نامه صالحی را در ادامه می‌خوانید:

«برادر گرامی جناب آقای تابش رئیس محترم کمیته انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم

با تقدیم سلام و احترام

اطلاع دادید که کمیته انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فهرست نامزدهای آن وزارتخانه، نام اینجانب را نیز قرار داده است. ضمن سپاس ویژه از حسن نظر اعضای محترم کمیته، و نیز احزاب و صنوف و انجمن‌ها و تشکل‌هایی که با معرفی اینجانب حسن اعتماد خویش را ابراز داشته‌اند، مستدعی است، اعضای فرهیخته آن کمیته معذوریت قطعی اینجانب را پذیرا باشند.

ادله گوناگونی برای اطلاع جنابعالی و کمیته محترم دارم که در این مختصر مجال توضیح نیست، اما بویژه به حکم ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه راه فقید زنده یاد، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعایی در مؤسسه اطلاعات اشاره می‌کنم؛ مؤسسه گرانقدری که سهم شایانی در حیات فرهنگی - رسانه‌ای ایران زمین در قریب یک قرن اخیر داشته است و طبعاً تداوم این راه مسئولیت سنگینی را بر عهده بنده و همکاران عزیزم در این مؤسسه نهاده است.

امیدوارم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم بتواند با شناخت ژرف از سرمایه‌های گرانسنگ فرهنگی - هنری ایران تاریخی و معاصر، در تکریم و تعالی آن بکوشد و با سعه صدر و نگاهی جامع‌الاطراف و قدرشناسانه به پیشکسوتان و ناموران این عرصه، در تعلق خاطر جوانان و نوجوانان این مرزوبوم به فرهنگ و هنر، که گوهر معنوی و هویت‌بخش ایران عزیز است، اهتمام وافر نشان دهد.

توفیقات روزافزون جناب آقای دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب و دولت چهاردهم را از ایزدمنان خواستارم.»

***

با توجه به اینکه صالحی در این نامه و در نامه دیگری به محمدجواد ظریف انصراف خود را از این مسئولیت اعلام کرده اما همچنان اقبال برای انتخاب او به عنوان گزینه بعدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد و به نظر می‌رسد وی سکاندار بعدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ