شرکت‌های کشتیرانی گرفتار فرسودگی تجهیزات برخی بنادر

اقتصاد ایران: درحالی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای ۱۴۸ هزار پروژه زیربنایی در بنادر کشور خبر داده که دبیرکل انجمن کشتیرانی می‌گوید در برخی بنادر با معضل فرسودگی تجهیزات مواجه هستیم.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی در نشست شورای عالی سازمان بنادر ودریانوردی با بیان این‌که سیاست‌های توسعه‌ای این سازمان در دولت سیزدهم، متوازن و یکپارچه بوده است، اظهار کرد: در این دوره، مبنای برنامه‌های توسعه‌ای در بخش‌های بندری و دریایی، مبتنی بر توسعه در همه عوامل وابسته به آن بوده است. با توجه به تخصصی بودن سازمان بنادر و دریانوردی، از دیگر سیاست‌های اجرایی این سازمان در دولت سیزدهم، به‌کارگیری و استفاده از توان تخصصی در داخل سازمان و پرهیز از مدیریت غیرمتخصص بوده است.

وی با اشاره به نقش مؤثر سازمان بنادر و دریانوردی در شکل‌گیری و تصویب سیاست‌های توسعه دریامحور در مجمع تشخیص مصلحت نظام و به حرکت در آوردن و مشارکت 28 ارگان و مجموعه دریایی کشور در تصویب این سند مهم، گفت: امروز با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، برنامه‌های مهم و راهبردی در بخش‌های مختلف دریایی و بندری کشور تدوین شده و در دست انجام است.

وی ادامه داد: در بخش بین‌المللی و در حوزه ترانزیت سال گذشته شاهد 45 درصد افزایش بودیم و این میزان در سال جاری 40 درصد افزایش پیدا کرد. در حوزه توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت‌ها، هم‌اکنون 148 هزار میلیارد تومان (همت) پروژه در دست اجرا است.

صفایی گفت: آمارها و ارقام در حوزه توسعه دریا محور در بخش بین‌المللی بی‌نظیر است؛ به عنوان نمونه در بحث نوسازی تجهیزات بندری و دریایی تاکنون 108 تجهیز بندری توسط سازمان بنادر و دریانوردی و توسط بخش‌های خصوصی نصب شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر 188 فروند تجهیزات دریایی در دست ساخت و بهره‌برداری است، ادامه داد: از این تعداد 40 فروند در بنادر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

صفایی در خصوص ارتقا شاخص بنادر محلی نیز گفت: در راستای رونق اقتصادی در این بخش اقدامات زیادی انجام شده است، در استان‌های خوزستان، بنادر شمالی، سیستان و بلوچستان پروژه‌های ارزشمند زیادی در اختیار بنادر قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، با وجود اظهارات مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  در خصوص تجهیز بنادر کشور،‌ اما دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران یکی از معضلات شرکت‌های کشتیرانی را فرسودگی تجهیزات اعلام کرده است.

مسعود پل‌مه در گفت‌وگویی با یادآوری این‌که بخشی از مشکلات ما (شرکت‌های کشتیرانی) فرسودگی تجهیزات تخلیه و بارگیری در بنادر به ویژه بندر شهید رجایی است، گفته است: این مسئله باعث شده تا تخلیه و بارگیری کشتی‌ها با کندی انجام شود.

وی با بیان این‌که کمبود امکانات و  تجهیزات پهلوگیری کشتی‌ها سبب شده تا شناورها زمان بیشتری برای پهلوگیری در اسکله‌ها منتظر بمانندف افزود:با آن‌که تلاش بسیاری برای مقابله با تحریم از خود نشان داده‌ایم اما با بی‌مهری مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: برای انتقال کالا به کشور و صادرات محصولات تولید داخل تلاش زیاد و هزینه‌های گزافی را متحمل شده‌ایم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ