رشد ۶۵٫۵ درصدی صدور گواهی امضای الکترونیکی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳

اقتصاد ایران: در سه ماه ابتدایی امسال یک میلیون و دویست هزار گواهی امضای الکترونیکی صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال از مرز ۵ میلیون عبور کند.

رضا جوادی‌نیا معاون زیرساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: «در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ حدود یک میلیون و دویست هزار گواهی امضای الکترونیکی در زیرساخت کلید عمومی کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیش از ۶۵٫۵ درصد رشد داشته است.»

جوادی‌نیا در گفت‌وگو با روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی توضیح داده که بر اساس آئین‌نامه اجرایی ماده ۳۲ قانون تجارت الکترونیکی و بند ۷ ماده ۳ اساسنامه آن، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی متولی توسعه به‌کارگیری امضای الکترونیکی در کشور است.

معاون زیرساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات تجاری این مرکز درباره انجام این فرایند توسط تتا این طور توضیح داده است: «در سال‌های اخیر، اقدامات متنوعی در راستای توسعه به‌کارگیری امضای الکترونیکی توسط این مرکز انجام شده، که توسعه مراکز میانی فعال در زیرساخت کلید عمومی کشور و بهبود سطح خدمات این مراکز از جمله این موارد است. صدور گواهی امضای الکترونیکی برای افراد و سازمان‌ها در کشور با راه‌اندازی مرکز میانی عام به‌عنوان اولین مرکز میانی در سال ۱۳۸۹ آغاز شد» و این کار با هدف سهولت و تسریع فرایند دریافت گواهی الکترونیکی انجام گرفت.

به گفته او، از سال ۱۳۹۹ با فراهم شدن امکان صدور گواهی الکترونیکی در بستر تلفن همراه، صدور و استفاده از امضای دیجیتال در کاربردها و سامانه‌های مختلف رشد چشمگیری پیدا کرده است. جوادی‌نیا در ادامه اضافه کرد:

بیشترین آمار صدور گواهی الکترونیکی در این بازه متعلق به سال ۱۴۰۲ بوده که بیش از ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار گواهی امضای دیجیتال در زیرساخت کلید عمومی کشور صادر شده است.
- رضا جوادی‌نیا، معاون زیرساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

با وجود آمار و ارقام مربوط به میزان صدور گواهی امضای الکترونیکی از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ۱۴۰۳، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری میزان صدور این گواهی از سال گذشته هم بیشتر شود:

«با توجه به اضافه شدن دو مرکز میانی خصوصی جدید به مجموع مراکز میانی فعال از ابتدای سال ۱۴۰۳، انتظار می‌رود که امسال نیز با رشد مطلوبی در حوزه صدور و به‌کارگیری امضای دیجیتال در کشور مواجه باشیم و آمار صدور گواهی الکترونیکی برای اولین بار از مرز ۵ میلیون گواهی در سال عبور کند.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ