مرکز کنترل ترافیک شهری تربت‌حیدریه تجهیز و راه‌اندازی می‌شود

اقتصاد ایران: تربت حیدریه- رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تربت‌حیدریه از تجهیز و راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر تربت‌حیدریه با هزینه‌ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی علیزاده صبح شنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه از تجهیز و راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر تربت‌حیدریه با هزینه‌ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال با هدف کنترل ترافیک شهری خبر داد.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تربت‌حیدریه افزود: ده دوربین پلاک‌خوان، بیست و هفت دوربین نظارتی و دو دوربین ثبت تخلف از جمله تجهیزات این مرکز هستند که در آینده نزدیک با اتصال به کابل فیبر نوری که به صورت هوشمند عمل خواهند کرد.

وی با اشاره به فرسودگی و عمر بالای ناوگان اتوبوسرانی درون شهری بخش خصوصی و ناوگان تاکسیرانی، افزود: میانگین سنی اتوبوس‌های بخش خصوصی فعال ۲۲ سال است که برای تعویض و یا نوسازی این ناوگان با اعطای تسهیلات و کمک‌های دولتی آماده همکاری با بخش خصوصی و تاکسیرانان هستیم.

علیزاده با بیان اینکه خرید هر دستگاه اتوبوس حداقل شش تا هفت میلیارد تومان هزینه دارد و همچنین دو میلیارد تومان هزینه نوسازی هر دستگاه اتوبوس است از تعویض ۱۷ دستگاه تاکسی و نوسازی یک دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: ۳۳ دستگاه اتوبوس واحد در خدمت به همشهریان فعال هستند که از این تعداد یازده دستگاه متعلق به بخش خصوصی است، ۷۵۰ دستگاه تاکسی زرد، ۶۵۰ دستگاه خودرو که در قالب آژانس و سرویس مدارس در سطح شهر تربت‌حیدریه فعالیت می‌کنند، ضمن آنکه سال گذشته دوازده دستگاه اتوبوس با هزینه‌ای بالغ بر ۷۲ میلیارد خریداری شده که ۲۵ درصد این مبلغ توسط شهرداری و مابقی توسط دولت پرداخت شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه از جمله چالش‌های این سازمان تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای شخصی هستند، گفت: به دلیل پایین بودن تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی تعداد آژانس‌های مسافربری درون شهری از ۹۱ شرکت فعال به ۴۱ شرکت کاهش پیدا کرده است و به دلیل اینکه دیتابیس این تاکسی‌ها در اختیار ما نیست، آنطور که باید نمی‌توانیم بر آنها نظارت داشته باشیم اما شکایت‌های مردمی را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: تاکنون ۱۲۶۶ نفر از رانندگان تاکسی تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند که البته باید تعداد این افراد بیش از این باشد، اما برخی از عزیزان خود تمایلی به پرداخت حق بیمه ندارند.

علیزاده در پایان با اشاره به اینکه منابع درآمدی سازمان صرف امور داخلی، توسعه و تجهیز و ارائه برخی خدمات به رانندگان ناوگان حمل و نقل می‌شود، به برشمردن‌منابع درآمدی پرداخت و افزود: عوارض خودرو، صدور و تمدید پروانه تاکسی‌ها و وانت‌بارها و مؤسسات مسافربری، مرکز معاینه فنی، پارکینگ‌های سطح شهر و مستقلاتی ازجمله بازار زعفران از جمله منابع درآمدی این سازمان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ