۷۵ شناور متخلف در آب‌های استان بوشهر توقیف شد

اقتصاد ایران: بوشهر- فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: طی سال جاری، ۷۵ شناور متخلف در آب‌های استان بوشهر توقیف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالله خسروی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران رسالت‌های مهمی در جامعه بر عهده دارند و شاهد همکاری مطلوب رسانه‌های استان بوشهر با مرزبانی هستیم که به بهبود عملکرد در مرزها کمک کرده است.

وی اضافه کرد: از مهمترین وظایف و مأموریت‌های مرزبانی می‌توان به کنترل و مراقبت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، اجرای معاهدات و پروتکل‌های مرزی و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان اشاره کرد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به حفاظت و حراست از بیش از ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی در استان بیان کرد: کمتر از ۲ درصد قاچاق از محل خورهای غیرمجاز انجام می‌شود و نگرانی چندانی از این بابت نداریم.

وی مقابله با قاچاق را یکی از مأموریت‌های مرزبانی عنوان کرد و افزود: بر خلاف مرزهای خشکی، مرزهای دریایی دارای پیچیدگی‌های فراوانی است. سه پایگاه دریابانی در استان داریم که همه شهرستان‌های مرزی را پوشش می‌دهد.

خسروی با اشاره به عملکرد سال ۱۴۰۳ مرزبانی استان بوشهر بیان کرد: ۷۵ شناور متخلف و ۱۳ خودرو توقیف شده است و در این راستا ۶۰ پرونده تشکیل و ۷۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.

کشف ۲۸۶ هزار لیتر سوخت قاچاق

وی از توقیف ۱۱ فروند شناور حامل سوخت قاچاق در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۶۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان بوشهر توقیف شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به توقیف ۱۷ قایق بدون مجوز در استان تاکید کرد: توقیف شناورهای صیادی با ادوات غیرمجاز از دیگر اقدامات بوده است.

وی تصریح کرد: شناورهای بدون هویت که به عنوان شناورهای شوتی فعالیت دارند و اقدام به قاچاق می‌کنند و مدارک مورد نیاز برای حمل کالا را ندارند که امسال ۱۲ شناور توقیف شده است.

خسروی عمده کالاهای قاچاق کشف شده در استان بوشهر را شامل پوشاک، کفش، لوازم الکترونیکی و… عنوان کرد و ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته، قاچاق مواد مخدر از طریق دریا صورت نگرفته و در صورت مشاهد برخورد قانونی و قاطع انجام می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ