۲ نفر در دریاچه سد شهید کاظمی و زرینه‌رود بوکان غرق شدند

اقتصاد ایران: ارومیه - رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: ۲ مرد ۶۲ و ۴۰ ساله به دلیل ناآشنایی به فنون شنا در دریاچه سد شهید کاظمی و زرینه‌رود این شهرستان غرق شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول معروفی در این زمینه افزود: یکی از این دو نفر که مردی ۴۰ ساله بود در نزدیکی روستای «کانی‌کوزله» در مسیر جاده «رحیم‌خان» به قصد شنا وارد رودخانه (زرینه رود) شده بود، که غرق شد و برای پیدا کردن جسد وی، گروه غواصان «ساتیار» به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: غواصان گروه ساتیار که مهارت زیادی دارند توانستند پس از چند ساعت تلاش جنازه این جوان را در رودخانه پیدا و برای انجام مراحل قانونی به بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان منتقل کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: همچنین مرد ۶۲ ساله دیگری هم در دریاچه سد شهید کاظمی بوکان غرق شد و تیم غواصان «ساتیار» برای پیدا کردند جسد او به محل اعزام شدند.

معروفی ادامه داد: با تلاش‌های غواصان و شناگران ماهر منطقه جسد این مرد در دریاچه سد پیدا شده و تحویل مراجع ذیصلاح داده شد.

وی تصریح کرد: یک نفر آشنا به فنون غواصی در آتش نشانی بوکان استخدام شده است تا در عملیات‌های نجات و یافتن جنازه غرق شدگان این سازمان را یاری کند و ۲ نفر از نجات غریق ماهر نیز در این شهرستان فعالیت مستمر دارند.

سد شهید کاظمی که با نام سد بوکان شناخته می‌شد، یکی از سدهای بزرگ ایران با هسته رسی است که در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بوکان قرار دارد.

این سد علاوه بر تأمین آب شهرهای بوکان، میاندوآب و عمده آب شهر تبریز، سالیانه بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب شرب و مورد استفاده بخش صنعت و در حدود ۵۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه عجب شیر و آذرشهر در آذربایجان شرقی را نیز آبیاری می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ