رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب جدید چناران معرفی شدند

اقتصاد ایران: مشهد- آئین تکریم و معارفه رؤسای دادگستری و دادستان‌های سابق و جدید چناران با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر مسوولان شهرستان و همچنین معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی بصیری اظهار کرد: لازمه قضاوت اسلامی علم، تقوا و عشق و علاقه است. اگر قاضی دانش قضائی خود را به روز کند و در داشتن تقوای الهی بکوشد و عشق و علاقه به حل مشکلات مردم داشته باشد، قضاوت علمی و عادلانه او به درستی انجام خواهد شد و خداوند نیز تا زمانی که اینگونه باشد از او حمایت خواهد کرد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خطاب به مردم شهرستان و مراجعان دستگاه قضائی گفت: حکم قاضی بر اساس اسناد و مدارک و دلایل موجود در پرونده است، اما در بعضی موارد ممکن است طرفین تمامی آنچه را که می‌دانند بیان نکنند و در این صورت رأی دادگاه که بر اساس ادله‌ی ظاهری صادر می‌شود مطابق با واقع نباشد، آنچه در چنین مواردی باید به آن توجه شود این است که حکم ظاهری دادگاه موجب تبدیل حقیقت نمی‌شود و اگر بر اساس ادله‌ی موجود حکمی به نفع کسی صادر شود که خودش می‌داند حقی ندارد، رأی دادگاه به چنین حق ظاهری مشروعیت نمی بخشد، لذا به مردم عزیز توصیه می‌شود در رعایت حقوق دیگران دقت کنند.

وی خطاب به مدیران و مسؤولان چناران خاطرنشان کرد: بسیاری از پرونده‌ها با به کارگیری روش‌های پیشگیری می‌تواند تشکیل نشود. همکاری‌های میان سازمانی و توجه مدیران و مسؤولان به وظایف و مأموریت‌های سازمانی خود با رویکرد پیشگیری از جرم، نقش مؤثری در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی خواهد داشت.

همکاری ادارات و سازمان‌های حکومتی و عمومی با مأموریت‌های میان سازمانی دادسرا از دیگر توصیه‌های بصیری به مدیران حاضر در جلسه بود.

گفتنی است؛ طی این مراسم مهدی برفرازی به عنوان رئیس جدید دادگستری معرفی و از زحمات احمد عارفی نیا تقدیر شد همچنین براتعلی محمدی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان معرفی و از تلاش‌های مهدی برفرازی در این سمت تقدیر شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ