مدیرعامل سابق یوتیوب در سن ۵۶ سالگی بر اثر سرطان درگذشت

اقتصاد ایران: مدیرعامل سابق یوتیوب و یکی از قدیمی‌ترین کارمندان گوگل در سن ۵۶ سالگی درگذشت.

سوزان دایان وجیسکی، مدیرعامل سابق یوتیوب، در سن ۵۶ سالگی درگذشت. این خبر را دنیس تروپر، همسر او و سوندار پیچای مدیرعامل گوگل، تأیید کردند.

دنیس تروپر شب گذشته در فیسبوک نوشت: «با نهایت تأسف خبر درگذشت سوزان وجیسکی را اعلام می‌کنم. همسرم و مادر پنج فرزندم امروز پس از دو سال مبارزه با سرطان سلول غیرکوچک ریه، ما را ترک کرد.»

تروپر در ادامه‌ می‌گوید: «سوزان فقط بهترین دوست و شریک زندگی من نبود، بلکه ذهنی درخشان، مادری مهربان و دوست عزیز بسیاری از افراد بود. تأثیر او بر خانواده و جهان ما غیرقابل اندازه‌گیری است. ما دل‌شکسته‌ایم، اما بابت زمانی که با او داشتیم سپاسگزاریم. لطفاً خانواده‌ی ما را در یاد خود زنده نگه دارید؛ زیرا ما در این دوران سخت به کمک نیاز داریم.»

سوندار پیچای مدیرعامل گوگل نیز در پستی نوشت: «باورش سخت است که دوست عزیزم سوزان وجیسکی را بعد از دو سال مبارزه با سرطان از دست دادم. او در تاریخ گوگل نقشی اساسی داشت و تصور دنیای بدون او سخت است. او یک رهبر و دوستی خارق‌العاده بود.»

سرطان سلول غیرکوچک ریه یکی از دو نوع اصلی سرطان ریه و رایج‌ترین نوع آن است. طبق گفته‌ی دانشکده‌ی پزشکی ییل، از آنجا که علائم آن اغلب با بیماری‌های رایج اشتباه گرفته می‌شود، ۸۰ درصد از افرادی که مبتلا به این بیماری تشخیص داده می‌شوند، در حال حاضر به مراحل پیشرفته‌ی بیماری مبتلا هستند.

وجیسکی و تروپر در فوریه‌ی (فروردین و اردیبهشت) امسال با از دست دادن مارکو تروپر، پسر ۱۹ ساله‌ی خود، که بر اثر مصرف بیش‌ازحد مواد مخدر در خوابگاهش در دانشگاه کالیفرنیا درگذشت، متحمل فقدانی غم‌انگیز شدند.

وجیسکی به‌عنوان مدیرعامل یوتیوب به شهرت رسید، نقشی که او به مدت ۹ سال برعهده داشت و قبل از کناره‌گیری در اوایل سال ۲۰۲۳، در پستی نوشت که تصمیم گرفته است «فصل جدیدی را با تمرکز بر خانواده، سلامتی و پروژه‌های شخصی‌ای که به آن علاقه دارد، شروع کند.»

بیوگرافی سوزان وویچیتکسی، اولین مدیر بازاریابی گوگل و مدیرعامل یوتیوب
بیوگرافی سوزان وویچیتکسی، اولین مدیر بازاریابی گوگل و مدیرعامل یوتیوب
مطالعه '11

گفته می‌شود که خود وجیسکی که در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ مدیر بازاریابی گوگل بود به لری پیج و سرگی برین پیشنهاد داد که گوگل، یوتیوب را خریداری کند.

یوتیوب تحت رهبری وجیسکی به منبع درآمدی چند میلیارد دلاری برای گوگل تبدیل شد. در سال ۲۰۲۳، یوتیوب از طریق فروش تبلیغات ۸٫۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که تقریباً ۱۰ درصد از کل درآمد آلفابت را تشکیل می‌داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ