پوکی استخوان با تشخیص زود هنگام قابل درمان است

اقتصاد ایران: عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان و متخصص ارتوپد با بیان اینکه معمولا افرادی که دچار پوکی استخوان می‌شوند مستعد شکستگی های زیادی هستند، اظهار کرد: اگر قبل از این شکستگی‌ها با مراجعه زود هنگام به پزشک، بیماری آنها تشخیص داده شود با تجویز دارو و تغییر شیوه زندگی پوکی استخوان آنها درمان خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر پیام وکیلی گفت: افرادی که تحرک خیلی کمی دارند و کم ورزش می‌کنند زودتر به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند. همچنین کمبود کلیسم و ویتامین D از عوامل دیگر پوکی استخوان است.

وی آزمایش تراکم استخوان را از راه های تشخیص پوکی استخوان برشمرد و گفت: در سنین بالاتر نیز با انجام یک رادیولوژی ساده این بیماری قابل تشخیص است.

وکیلی با اشاره به اینکه مسکن ها درمان نیستند و رفع درد دائمی فقط با درمان قطعی پوکی استخوان است، افزود: به هنگام متوجه شدن علائم پوکی استخوان به خصوص احساس درد جنرالیزه سریعا به پزشک مراجعه کنید تا این بیماری به طور قطع درمان شود.

این متخصص ارتوپد گفت: علت شایع درد زانو آرتروز زانو است مخصوصا در افرادی که وزن بالایی دارند یا زانوی خود را بیش از ۹۰ درجه خم می‌کنند.

وکیلی با تاکید بر اینکه ورزش های غیر اصولی و یا بلند کردن اجسام سنگین موجب بروز آرتروز زانو می‌شود، افزود: کسانی که کار ساختمانی انجام می‌دهند معمولا زانوی خود را بیشتر از ۹۰درجه خم می‌کنند و مستعد آرتروز زانو هستند و بهترین راه پیشگیری از آرتروز زانو تقویت عضلات جلو و چهار سر ران است.

وی با بیان این که داروهای غضروف ساز باعث رفع آرتروز زانو می‌شود، گفت: اما اگر فرد در مرحله پیشرفته قرار بگیرد تنها راه حل تعویض مفصل زانو است.

بنابر اعلام ویدا، وکیلی با اشاره به اینکه شنا و استخر بهترین روش برای پیشگیری از این بیماری است گفت: سایر ورزش ها باعث تخریب غضروف زانو در هنگام بروز آرتروز می‌شود.


عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان بر عدم پوشیدن کفش پاشنه بلند تاکید کرد و گفت: پوشیدن کفش های طبی به افرادی که درد زانو دارند را پیشنهاد میکنم اما توجه داشته باشید که این افراد هرگز از کفش پاشنه بلند استفاده نکنند چراکه فشار بر روی مچ پا در مدت طولانی باعث آرتروز زانو می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ