کشاورزان بوشهری برای دریافت کود یارانه‌ای احراز هویت می‌شوند

اقتصاد ایران: بوشهر- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: کشاورزان برای دریافت کود کشاورزی یارانه‌ای احراز هویت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو عمرانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مبارزه با فساد و قاچاق کالا، جلوگیری از توزیع خارج از شبکه رسمی، شفاف سازی و مصرف بهینه کودهای یارانه‌ای و همچنین پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده از این نهاده استراتژیک کشاورزی، صدور حواله الکترونیکی کود و تحویل سهمیه کودی کشاورزان بر اساس تطبیق کد ملی و شماره همراه کشاورز انجام می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به بهره‌برداری از وب سرویس کنترلی شاهکار وزارت جهاد کشاورزی در سامانه کنترل و پایش مواد کودی (توزیع کود یارانه‌ای)، صدور حواله الکترونیکی سهمیه کود کشاورزان صرفاً پس از صحت سنجی و شناسایی مالکیت شماره همراه کشاورز بر اساس تطبیق با کد ملی کشاورز امکان‌پذیر خواهد بود.

عمرانی با بیان اینکه در صورت مطابقت اطلاعات در تمام مراحل، حواله الکترونیکی کود شیمیایی برای کشاورز صادر می‌شود، افزود: حواله الکترونیکی شامل اطلاعاتی مانند نوع کود، مقدار کود، نام کارگزاری، تاریخ و زمان تحویل است و کشاورزان می‌توانند با استفاده از حواله الکترونیکی به کارگزاری‌های مجاز توزیع نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مراجعه کرده و کود مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در صورت عدم تطبیق کد ملی و مشخصات شناسنامه‌ای متقاضیان کود با شماره تلفن همراه آنان، امکان صدور حواله الکترونیکی کود و در نتیجه تحویل کود میسر نیست؛ در این صورت کشاورزان باید با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی بخش خود نسبت به اصلاح و تکمیل اطلاعات خود در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: کشاورزان باید توجه داشته باشند در هنگام ثبت و درج اطلاعات هویتی خود در سامانه جامع پهنه بندی، شماره تلفن همراهی را ارائه دهند که با کد ملی و مشخصات شناسنامه‌ای آنان مطابقت داشته باشد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: بر اساس سهمیه مصوب ابلاغی برای تأمین و تدارک کودهای کشاورزی یارانه‌ای از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از پنج هزار و ۲۶۲ تن انواع کودهای اوره، فسفاته و پتاسه تدارک شده است و تا پایان سال کود مورد نیاز کشاورزان را تأمین خواهیم کرد.

عمرانی در پایان گفت: شرکت خدمت حمایتی کشاورزی استان بوشهر در چهار ماهه ابتدای سال جاری بیش از هزار و ۵۰ تن کود برای مصرف بخش کشاورزی استان از طریق ۴۳ کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توزیع کرده است.

وی گفت: در حال حاضر نیز بیش از چهار هزار و ۱۳ تن انواع کودهای مذکور در انبارهای تحت پوشش برای توزیع و مصرف محصولات مشمول الگوی کشت استان وجود دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ