هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره تعطیلی بیمارستان‌های غزه

اقتصاد ایران: سازمان جهانی بهداشت با هشدار درباره بحران بزرگ سیستم بهداشتی در نوار غزه در سایه تجاوزات وحشیانه و سیستماتیک اشغالگران صهیونیست اعلام کرد که تعداد تیم‌های پزشکی در غزه بسیار کم بوده و همین تیم‌ها هم با مشکلات زیادی برای انجام ماموریت خود مواجهند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که رژیم اشغالگر با هدف قرار دادن سیستماتیک و عامدانه بیمارستان‌ها و همه زیرساخت‌های بهداشتی در نوار غزه از ابتدای تجاوزات وحشیانه خود ضد این باریکه، عملاً سیستم بهداشتی غزه را نابود کرده است، «مارگارت هاریس» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بسیاری از بیمارستان‌های صحرایی در نوار غزه قادر به فعالیت نیستند.

وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: تیم‌های پزشکی در نوار غزه در نتیجه بمباران شدید، در معرض خطرات بزرگی قرار دارند و به سختی می‌توانند جابجا شوند.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد که تیم‌های این سازمان در نوار غزه در شرایط بسیار سختی کار می‌کنند و وضعیت متشنجی که در نتیجه بمباران‌های شدید و مکرر در نوار غزه وجود دارد، انجام ماموریت این تیم‌ها را بسیار دشوار می‌کند.

هاریس گفت: ما تنها 20 تیم اضطراری داوطلب از سراسر جهان داریم که در غزه کار می‌کنند و این تعداد با توجه به شرایط هولناکی که نوار غزه تجربه می‌کند، اصلاً کافی نیست. سیستم بهداشت و درمان نوار غزه با بحران بی‌سابقه‌ای مواجه است که کارکنان بخش بهداشت را هم به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این میان تیم‌های پزشکی به شدت تحت تاثیر هدف قرار دادن و بمباران مکان‌هایی هستند که غیرنظامیان در آنجا درمان می‌شوند. این وضعیت نیازمند تلاش‌های جدی برای توقف حملات است.

وی افزود: تنها سه بیمارستان در نوار غزه، آن هم به شکل نسبی فعال هستند و برای ادامه کار خود به اکسیژن و تجهیزات پزشکی بیشتری نیاز دارند. سیستم بهداشتی غزه در نتیجه بمباران‌های مستمر با بحران بزرگی مواجه است و اکثر بیمارستان‌ها به طور کامل از کار افتاده‌اند.

از طرف دیگر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست از 36 بیمارستان غزه 34 بیمارستان را به طور کامل از کار انداخته‌اند.

این نهاد دولتی غزه افزود: هدف قرار دادن بیمارستان‌ها به عنوان بخشی از یک طرح سیستماتیک دشمن اشغالگر برای نابودی کامل سیستم بهداشتی در نوار غزه است.

آخرین آمار منتشر شده توسط دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر، 161 مرکز بهداشتی را عامدانه در نوار غزه مورد هدف قرار داده و 65 مرکز بهداشتی از جمله 34 بیمارستان به طور کامل از کار افتاده‌اند.

در این زمینه سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد که تخریب بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در نوار غزه توسط ارتش اسرائیل و از کار انداختن سایر بیمارستان‌هایی که تاکنون توانسته بودند فعال بمانند، به معنای تصمیم اسرائیل برای اعدام جمعی بیماران و مجروحان است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ