فیلتر سیگنال در روسیه و ونزوئلا/ قطعی ۱۰ روزه ایکس در ونزوئلا

اقتصاد ایران: ونزوئلا و روسیه پیام رسان سیگنال را مسدود کرده اند. از سوی دیگر رییس جمهور ونزوئلا پلتفرم ایکس را به مدت ۱۰ روز مسدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، راسکامنادزر ناظر ارتباطات روسیه اعلام کرد پیام رسان رمزگذاری شده سیگنال به دلیل نقض قوانین عملیات های ضد تروریستی مسدود شده است.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از این سازمان نوشته است: دسترسی به پیامرسان سیگنال به دلیل نقض قانونی که طبق آن نباید از پیام رسان ها برای اهداف تروریستی و افراط گرایانه استفاده کرد، مسدود شده است.

پیش از این اقدام راسکامنادزر صدها کاربر سیگنال از قطعی این پیام رسان خبر داده بودند. سرویس های نظارت بر اینترنت نیز بیش از ۱۵۰۰ گزارش قطعی این شبکه به خصوص از کاربران ساکن مسکو و سن پترزبورگ دریافت کرده بودند. طبق گزارش کاربران این اپ فقط با استفاده از وی پی ان فعال می شد.

همچنین نشریه انگجت نیز از مسدود شدن سیگنال در ونزوئلا خبرداده است. پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در اواخر جولای ۲۰۲۴ میلادی، مسدودسازی سیگنال در این کشور پیش بینی می شد. نیکلاس مادورو برنده این انتخابات اعلام شد و پس از آن اعتراضاتی در کشور رخ داد. علاوه بر آن مادورو شبکه اجتماعی ایکس را به مدت ۱۰ روز مسدود کرده و مدعی است ایلان ماسک به نفرت پراکنی دامن می زند و قوانین شبکه های اجتماعی را نقض کرده است.

ایلان ماسک در حساب کاربری خود نوشته بود: ننگ بر دیکتاتور مادورو. تقلب بزرگ در انتخابات.

مادورو اعلام کرد رقبایش از این پلتفرم برای ایجاد ناآرامی سیاسی استفاده می کنند و به پیشنهاد مقامات سازمان ملی مخابرات کشور پاسخ مثبت داده تا شبکه اجتماعی ایکس را به مدت ۱۰ روز مسدود شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ