عمیق‌ترین کانال‌های پایتخت در مرکز تهران پاکسازی شد

اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۶ تهران گفت: حجم بالای زباله از نوع ظروف یک‌بار مصرف و انواع بطری‌ در کانال‌ها و حوضچه‌های رسوب‌گیر نشان می‌دهد، ما در این بخش به طور جدی نیازمند فرهنگسازی هستین.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مرتضی روحانی، شهردار منطقه ۶ تهران در مقدمه از وضعیت کانال‌های این محدوده صحبت کرد و گفت: در منطقه ۶ تهران حدود ۱۷ هزار متر کانال جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی وجود دارد که همواره مورد پایش می‌دانی و بررسی عوامل اجرایی اداره مسیل‌ها و قنوات این منطقه قرار می‌گیرند؛ علتش این است که مسیر و آبراه این کانال‌ها باید همواره پاکیزه و بدون انسداد باشد و از انباشت انبوه رسوبات و ضایعات در نقاط مختلف آن به طور جدی جلوگیری شود.

منطقه‌ای با قلمرو عمیق‌ترین کانال‌های پایتخت

روحانی، اضافه کرد: کانال‌های هدایت آب‌های سطحی منطقه ۶ تهران از جمله عمیق‌ترین کانال‌های پایتخت با عمق حداقل ۸ متر و حداکثر ۴۰ متر به شمار می‌روند. بنابراین کار پاکسازی و لایروبی این کانال‌ها با زحمت زیاد و نفس‌گیر، حساسیت، دقت و با رعایت همه نکات ایمنی به صورت مستمر و دائم توسط اکیپ‌های ۱۰ نفری انجام می‌شود؛ چراکه در غیر این صورت در طول سال به ویژه در زمان بارش نزولات جوی، شاهد آب‌گرفتگی معابر و انتشارآب‌های آلوده در سطح معابر وخیابان‌ها خواهیم بود.

حجم بالای ظروف یکبارمصرف و بطری درلایروبی‌ها

شهردار منطقه ۶ تهران، تصریح کرد: طبق بررسی‌ها، به طور میانگین روزانه ۵۰ تن و به طور متوسط در طول ماه ۱۵۰ تن، عملیات رسوب‌برداری و لایروبی کانال‌ها توسط عوامل اجرایی و کارگران اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه شش انجام می‌شود؛ اما نکته قابل تأمل در این زمینه حجم بالای زباله از نوع ظروف یک‌بار مصرف و انواع بطری‌های نوشابه و آب معدنی مصرف شده در میان رسوبات جمع‌آوری شده، نشان می‌دهد، ما در این بخش به طور جدی نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه به منظور اصلاح رفتار نادرست برخی شهروندان هستیم.

دیدن تلاش‌های خادمان شهر در زیر زمین

سید مرتضی روحانی، با بیان اینکه برخی‌کارها و اقدامات شهرداری از نگاه شهروندان دور می‌ماند، تصریح کرد: کار سخت و پرمشقت عوامل اجرایی و کارگران اداره مسیل‌ها و قنوات در عمق کانال‌های زیرزمینی، نمونه‌ای از تلاش خادمان مردم تهران درجهت نگهداشت مطلوب شهر است که اگر هر کس ذره‌ای از زحمتی که برای لایروبی و پاکسازی این کانال‌ها در اعماق زمین کشیده می‌شود را به درستی درک کند، بدون تردید هیچ وقت زباله و پسماندهای دور ریز خود را داخل جوی‌ها و کانال‌ها رها نمی‌کند و حتی در صورت مشاهده رفتار اشتباه دیگران به آن‌ها تذکر می‌دهد. بنابراین باید اینگونه خدمات نیز در کنار دیگر اقدامات شهرداری دیده شود.

پاکسازی کانال بلوار کشاورز و جمع‌آوری زباله‌ها

حسن اختر دانش معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶، نیز در این باره گفت: با دستور و حمایت شهردار منطقه شش، کار لایروبی و پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی به طور مستمر در نواحی شش‌گانه انجام می‌شود. در این راستا کار پاکسازی و جمع‌آوری انبوهی از زباله شامل ظروف یکبارمصرف و انواع بطری پلاستیکی در طول کانال بلوار کشاورز با تلاش عوامل اجرایی ناحیه ۲ شهرداری منطقه شش و با بکارگیری ۱۰ نیروی کار و در مدت زمان ۸ ساعت انجام شد. موارد اقدامی از سوی اداره مسیل‌ها و قنوات این منطقه شامل لایروبی کانال عرضی انتهای بلوار (محل اتصال به کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی) می‌باشد.
.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ