انتقال آب به دشت ایذه و باغملک گام مهم برای توسعه کشاورزی

اقتصاد ایران: اهواز - نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: انتقال آب از سد کارون ۳ به دشت ایذه و باغملک، گام مهمی برای رفع بیکاری و توسعه کشاورزی در منطقه است.

فرشاد ابراهیم پور در حاشیه‌ی مراسم همایش منگشت تباران ساکت پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اهداف و دستاوردهای این همایش اظهار کرد: «همایش منگشت تباران ساکت پایتخت» توانست تمامی کسانی که ریشه در این منطقه دارند را برای هم‌افزایی جمع کند. در این مجمع عمومی، برنامه‌ریزی برای تشکیل «بنیاد منگشت» صورت گرفت که منجر به تأسیس شورای مرکزی خواهد شد. همچنین هیئت مؤسس بنیاد توسعه منگشت را تعیین خواهیم کرد.

وی افزود: با کارگروه‌های ۱۵ گانه‌ای که در سطح مرکز تشکیل شده‌اند، هدف ما رفع محرومیت‌های منطقه منگشت و ایجاد هم‌افزایی است. در تلاشیم تا با کارگروه‌هایی که در چهار شهرستان ایجاد خواهیم کرد، مسائل بزرگی همچون بیکاری جوانان را بررسی و حل کنیم.

نماینده ایذه و باغملک عنوان کرد: ما حدود ۲۰ هزار جوان بیکار داریم و برای رفع این مشکل، برنامه‌هایی در زمینه کشاورزی، صنایع تبدیلی، گردشگری، اکوتوریسم و صنایع دستی داریم. هرچند با صنعت مخالف نیستیم اما حجم بیکاران به گونه‌ای است که صنعت به تنهایی پاسخگوی آن نیست.

ابراهیم پور همچنین در خصوص موضوع انتقال آب گفت: تمرکز ما در طول پنج ماه اخیر بر روی حوزه انتقال آب بوده است. امروز، وزیر نیرو در خطاب به معاون اول رئیس جمهور برای اخذ مجوز ترک تشریفات انتقال آب از سد کارون سه به دشت ایذه و باغملک اقدام کرد و قرار است به زودی به دولت ارائه شود.

وی ادامه داد: امیدواریم کمیسیون مربوطه هر چه زودتر ترک تشریفات این پروژه عظیم که هزینه‌ای نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان دارد را تصویب کند. پس از آن، قرارگاه خاتم وارد کار خواهد شد. وی در پایان از دولت شهید رئیسی و دولت جدید برای اهتمامی که به این پروژه دارند تشکر کرد و همچنین از خبرنگاران و نمایندگان ادوار نیز قدردانی کرد که کار را تا اینجا رساندند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ