امنیت غذایی جزو خطوط قرمز نظام است

اقتصاد ایران: اردبیل_ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی صیانت از امنیت غذایی را خط قرمز وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد و حفظ آن را از هرگونه آسیب و یا تهدید، رسالت دست‌اندرکاران دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن ربانی شامگاه جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل گفت: راه نجات کشور در قدر دانستن نعمت‌ها و سرمایه‌هایی است که در حوزه‌های مختلف نصیب ما شده و باید از ظرفیت بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی بهره بگیریم تا عقب ماندگی‌ها جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت ما در مقابل تحریم همه جانبه دشمن، مرهون تلاشگران عرصه تولیِد کشاورزی است که به تأمین امنیت غذایی ایران اسلامی کمک کرده اند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تلاش دشمن را برای افزایش فشار و حتی قحطی در ایران یادآور شد و بیان کرد: در مقابل همه این کارشکنی‌ها و تهدیدها ما توانستیم امنیت غذایی را که خط قرمز وزارت جهادکشاورزی بود به شایستگی تأمین کنیم.

آیت الله ربانی به حوزه منابع انسانی و نیروهای توانمند و کاربلد در این بخش اشاره کرد و گفت: این موضوع نباید کم اهمیت جلوه کند چرا که وزارت جهادکشاورزی تمام موفقیت خود را مرهون نیروی انسانی متخصص و توانمند می‌داند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های راهبردی بخش کشاورزی به عنوان سند تحول در این حوزه تصریح کرد: با گذشت ۱۳ سال از ابلاغ این سیاست‌ها ما هنوز نتوانسته‌ایم به شکل مطلوب و مناسب به نقطه تحول در این بخش برسیم و یا از بستر فراهم شده برای ارتقای بهره‌وری و افزایش توانمندی‌ها در حوزه تولیدات زراعی، باغی و دامی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در این حوزه باید از فناوری‌های جدید برای جبران کمبود آب و جلوگیری از تخریب طبیعت و محیط زیست بهره گرفته چرا که کشور ما قادر به تولید محصولات متنوع و چندین برابری ظرفیت جمعیت سرزمینی ایران است.

جریان‌های سیاسی و زیاده خواه آسیب بزرگ بخش کشاورزی

آیت الله ربانی افزود: متأسفانه در برخی مواقع با خودتحریمی و گاه خودتحقیری روبرو هستیم در حالی که با بهره گیری از استعدادها و ظرفیت‌هایی که خداوند متعال در اختیار ما گذاشته می‌توانیم از جنگل و کوه گرفته تا دشت و شرایط آب و هوایی متنوع برای تولید محصولات چهارفصل و خودکفایی کشور در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در دهه‌های اخیر با جانمایی های نامناسب ناشی از سیاست‌های غلط و زیاده خواهی جریان‌های سیاسی و صاحبان قدرت، بهترین اراضی کشاورزی تبدیل به مسکن و واحدهای صنعتی شد و این در حالی است که از سرمایه آب و خاک می‌بایست برای تولید بیشتر محصولات کشاورزی و نیاز اصلی مردم استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: با تحقق سیاست‌های راهبردی کشاورزی امیدواریم؛ کشورمان در تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی سرآمد منطقه شود و از سرمایه آب، زمین و منابع انسانی به بهترین شکل استفاده کنند.

آیت الله ربانی با قدردانی از احساس مسئولیت پدرانه حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در قبال مسائل کشاورزی و بیان ارشادات و تذکرات به موقع در جلوگیری از تخریب جنگل، مراتع و اراضی مرغوب کشاورزی گفت: وضعیت تخریب جنگل و مراتع واقعیتی تلخ است که در کشورمان همواره بر اقدامات پیشگیرانه تاکید شده است و ضروری است همه دستگاه‌ها پای کار آمده تا با سودجویان مقابله شود.

وی تاکید کرد: ما دست یاری و استمداد به سوی صاحبان تریبون به ویژه ائمه جمعه و جماعات و رسانه‌ها می‌گشاییم تا قهرمانان ملی را در عرصه حفاظت و صیانت از مواهب خدادادی کمک کرده و اجازه ندهند؛ آب و خاک باارزش این کشور به یغما برود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: ما اجازه نداریم اراضی مرغوب و درجه یک کشاورزی، مرتع و جنگل را به خاطر توسعه ناهمگون و نامتوازن شهرنشینی، تخریب کنیم و ضروری است این سرمایه نسل‌های آینده بیش از گذشته مورد صیانت قرار گرفته و حتی عقب ماندگی‌ها در این بخش جبران شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ