اربعین حسینی مسیر نورانی در امتداد ظهور منجی عالم بشریت است

اقتصاد ایران: بوشهر- رییس اداره تبلیغات اسلامی گناوه با بیان اینکه اربعین حسینی مسیر نورانی در امتداد ظهور منجی عالم بشریت است،گفت: مراسم زیارت و پیاده‌روی اربعین حسینی به اندازه تاریخ کربلا قدمت دارد.

حجت الاسلام علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اربعین حسینی مسیر نورانی در امتداد ظهور منجی عالم بشریت است، اظهار داشت: مراسم زیارت و پیاده‌روی اربعین حسینی به اندازه تاریخ کربلا قدمت دارد چنانچه اولین زائر سید الشهدا علیه السلام بعد از شهادت آن ذبح عظیم در روز اربعین، صحابی پیامبر (ص) جابر بن عبدالله انصاری بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه افزود: امروزه اربعین حسینی یک شعار نیست بلکه به عنوان یک فرهنگ و مکتب در جهان شناخته می‌شود که هم مکتب دینی وهم مکتب سیاسی و دارای شکوه و عظمت بین المللی است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی نماد وحدت و برادری و توجه به عصر ظهور است، یادآور شد: اربعین حسینی نماد وحدت، انسجام، و استکبار ستیزی است و دشمن هرساله در تلاش برای کم رنگ کردن این راه و حرکت در طول تاریخ بوده اما همواره با شکست رو به رو شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه ادامه داد: شعار جهانی امسال اربعین با توجه به وقایع اخیر منطقه، «کربلا طریق الاقصی» را به خود گرفته وبا موضوع مقاومت، خونخواهی، آزادی قدس شریف و نابودی اسرائیل همراه خواهد بود.

حجت الاسلام علی محمدی تصریح کرد: طریق الاقصی همان مسیری است که در هشت فصل عشق و ایثار و دفاع مقدس، شهدای بزرگوار ما برای فتح قدس شریف باید از کربلا می‌گذشتند و جان عزیز خود را در این طریق فدا کردند و ثمره خون آن جوانمردان عرصه مقاومت تحقق آزادی قدس و فلسطین مظلوم است.

وی گفت: از زیبایی‌های پیاده روی اربعین حسینی این است که فقیر و غنی، ایرانی و عراقی، زن و مرد، کودک و نوجوان، پیر و جوان، همه و همه خادم و نوکر و جاروکش این آستان مقدس هستند و به خود افتخار می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ