آمریکا ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به عربستان را لغو می‌کند

اقتصاد ایران: دولت آمریکا بعد از سه سال تصمیم گرفت تا ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به عربستان سعودی را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور پس از سه سال اتخاذ سیاست فشار بر عربستان به منظور آنچه پایان جنگ یمن خوانده شده، تصمیم به لغو ممنوعیت فروش سلاح تهاجمی به ریاض گرفته است.

یک مقامات ارشد آمریکایی گفت که وزارت خارجه این کشور تعلیق انتقال برخی تسلیحات هوا به زمین را به عربستان سعودی لغو کرده است. وی دراین‌باره اضافه کرد: ما براساس روندی مشخص و همگام با سیاست انتقال تسلیحات متعارف، انتقال محموله‌های جدید را مد نظر قرار خواهیم داد.

به نوشته رویترز، دولت بایدن هفته گذشته تصمیم لغو ممنوعیت فروش سلاح به ریاض را با کنگره مطرح کرد. یکی از منابع رویترز گفته است که فروش سلاح احتمالاً از اوایل هفته آتی شروع خواهد شد.

براساس قانون اساسی آمریکا، اعضای کنگره باید توافق‌های تسلیحاتی بین‌المللی در سطح کلان را پیش از نهایی شدن، بازنگری کنند. به ادعای رویترز، قانونگذاران دموکرات و جمهوری‌خواه در سال‌های اخیر با اشاره به مسائلی همچون شمار قربانیان غیرنظامی در حملات به یمن و همچنین مجموعه‌ای از نگرانی‌های حقوق بشری، فروش مشروط سلاح‌های تهاجمی به عربستان را زیر سوال برده‌اند.

با این حال، به ادعای رویترز، مخالفان در کنگره در بحبوحه تنش‌ها در خاورمیانه در پی جنگ غزه و تجاوز تل‌آویو به این باریکه و همچنین تغییر در شدت حملات به یمن، موضع خود را تعدیل کرده‌اند.

یک مقام دولت آمریکا به رویترز گفت که از مارس ۲۰۲۲ یعنی زمانی که عربستان و یمن وارد آتش‌بسی به میانجی‌گری سازمان ملل شده‌اند، حملات هوایی سعودی‌ها به یمن و در سوی مقابل حملات یمن تا حد زیادی به ریاض متوقف شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ