مسیری که آرین سلیمی که برای چهارمین مدال تکواندو باید طی کُند

اقتصاد ایران: آخرین نماینده تکواندو ایران در بازیهای المپیک پاریس در حالی به مصاف رقبای خود می رود که تکواندو ایران تا کنون نتایج درخشانی کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه ۲۰ مردادماه در روز پایانی رقابت‌های تکواندو در سی و سومین دوره بازی‌های المپیک، مبارزات اوزان ۸۰+ کیلوگرم مردان و ۶۷+ کیلوگرم زنان برگزار خواهد شد که آرین سلیمی قهرمان سال ۲۰۲۴ آسیا نماینده کشورمان است.

سلیمی در گروه B این وزن، دور نخست به مصاف «نیکیتا رافائلوویچ» از ازبکستان می‌رود. تکواندوکار ۳۱ ازبکستانی که دو نقره و یک برنز قهرمانی جهان، طلای بازی‌های آسیایی، سه طلا و دو نقره و ۳ برنز قهرمانی آسیا است که پس از کنار گذاشتن تکواندوکار روسی از سوی IOC شانس حضور در المپیک را به دست آورد. این مبارزه ساعت ۱۲:۵۴ برگزار می‌شود.

سلیمی در صورت کسب پیروزی برابر این حریف ازبکستان، در مرحله یک چهارم باید به مصاف برنده مکزیک و گینه بیسائو برود. که به احتمال زیاد این «کارلوس سانسورس» مکزیکی با طلا و دو نقره قهرمانی جهان و چهار طلا و دو برنز پان امریکن خواهد بود. از قسمت پایین هم یکی از تکواندوکاران نروژ، کرواسی، اسلوونی یا گامبیا به مرحله نیمه نهایی صعود خواهد کرد.

تیم ملی تکواندو ایران با چهار تکواندوکار در این بازی‌ها حضور دارد که مهران برخورداری و ناهید کیانی دو مدال نقره و مبینا نعمت زاده یک مدال برنز کسب کرده اند.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و فردا شنبه ۲۰ مردادماه به پایان می‌رسد. در روز پایانی آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم به مصاف رقبای خود می‌رود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ