تولید عروسک ملی نیازمند مرچندایز قوی است

اقتصاد ایران: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می گوید زمانی می‌توانیم به عروسک ملی فکر کنیم که مرچندایز شخصیت آن عروسک با موفقیت تولید شود تا کودک و نوجوان بتواند با آن عروسک ارتباط بگیرد.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای شخصیت های انیمیشن «بچه زرنگ» در حال توسعه مرچندایز آن هستیم. ۴۰۰ محصول از شخصیت های انیمیشن «بچه زرنگ» تولید خواهد شد و تا امروز، شخصیت های این انیمیشن وارد حوزه های نوشت افزار و بازی رومیزی شده اند.

وی افزود: سال گذشته بچه زرنگ را تولید کردیم و امسال قرار است مراحل ساخت سریال «شمع» را شروع کنیم و سال آینده به پخش برسانیم. احتمالا این سریال در شبکه نمایش خانگی پخش شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: متأسفانه امروز شخصیت هایی که در محصولات خواب کودک و نوجوان استفاده شده از شخصیت های خارجی است. تلاش خواهیم کرد تا شخصیت های ایرانی همچون شخصیت هایی از انیمیشن بچه زرنگ وارد حوزه محصولات خواب کودک و نوجوان اعم از ملاحفه، روتختی و لوازم بهداشتی شود.

علامتی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا قرار است عروسک های شخصیت های انیمیشن «بچه زرنگ» تولید شود و به عنوان عروسک ملی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار بگیرد، گفت: ابتدا باید ۴۰۰ محصول از شخصیت های انیمیشن بچه زرنگ را به پایان برسانیم و سپس به تولید عروسک فکر کنیم. تولید عروسک در خصوص شخصیت های انیمیشن های ایرانی مرحله آخر کار است. فعلا در حال پژوهش هستیم. عروسک دارا و سارا در زمان خودش موفق بود اما امروز باید به دنبال پژوهش های جدید باشیم تا بتوانیم یک کار موفق مطابق با نیازهای روز کودکان و نوجوانان تولید کنیم و به ثمر برسانیم.

وی گفت: اگر الان بخواهیم بلافاصله عروسک های انیمیشن بچه زرنگ یا دیگر انیمیشن های موفق را تولید کنیم، نتیجه بخش نخواهد بود. ما باید زنجیره اصلی را درست کنیم. به این معنا که اول باید فیلم تولید شود، سپس در کنارش کتاب های آن به دست مخاطبش برسد. پس از آن محصولاتش در اختیار مخاطبانش قرار بگیرد. در پایان این عروسک ها تولید شود تا کودکان و نوجوانان بتوانند با آن عروسک ارتباط برقرار کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک عروسک ملی را به نام خود بزند، گفت: درحال حاضر به این موضوع فکر نمی کنیم. ما باید ابتدا به فکر تولید یک اثر موفق و ویژه کودکان و نوجوانان باشیم. سپس مرچندایز آن را تهیه کنیم و در نهایت بتوانیم دور هم بنشینیم که چه عروسکی را تولید کنیم. الان زمان مناسبی نیست باید به فکر یک پژوهش اساسی در حوزه تولید عروسک باشیم تا کودکان و نوجوانان بتوانند با آن عروسک ارتباط برقرار کنند. این اتفاق نمی افتد مگر آنکه یک مرچندایز موفقی در خصوص شخصیت های ملی داشته باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ