توسعه آبزی‌پروری در بوشهر/ پرورش ماهی در قفس افزایش می‌یابد

اقتصاد ایران: بوشهر- رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از تلاش ویژه برای توسعه طرح‌های دریامحور در استان بوشهر خبر داد و گفت: پرورش ماهی در قفس افزایش می‌یابد.

علی احمدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از ابتدای شکل‌گیری به فرمان امام راحل تاکنون در زمینه‌های مختلف نقش‌آفرینی داشته است و با ورود به عرصه‌های مختلف توانسته موفقیت‌های بزرگی را ثبت کند.

وی جهاد دانشگاهی را نهادی انقلابی در عرصه علم و فناوری معرفی کرد و ادامه داد: در استان بوشهر از سال ۱۳۹۶ فعالیت جهاد دانشگاهی آغاز شده و به موضوعاتی همچون طرح‌های دریا محور و اقتصاد دریایی ورود جدی داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر پرورش آبزیان را یکی از مزیت‌های نسبی استان بوشهر در عرصه اقتصادی عنوان کرد و افزود: جهاد دانشگاهی استان بوشهر اقدامات گسترده‌ای در زمینه پرورش ماهی در قفس و تولید بچه ماهی پرورشی داشته است.

وی گفت: در حوزه مجتمع آبزیان این واحد نیز با توجه به کمبود بودجه جهت تکمیل مجتمع با همراهی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و سرمایه گذاری آن سازمان تعاملات بسیار خوبی در حال انجام است و به زودی شروع عملیات و ادامه پروژه با سرمایه گزاری و تزریق ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

احمدی‌زاده تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه بر دستیابی و تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس هدف‌گذاری شده بود که ۱۰ درصد آن محقق شد و در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری بر تولید ۵۰۰ هزار تن ماهی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سیاست‌های ابلاغی ۹ گانه مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریا محور به توسعه صنعت آبزی پروری تاکید شده و پرورش ماهی در قفس نیز فقط جهت امنیت غذایی کشور یک عمل وابسته به دانش است.

وی آموزش‌های مهارتی صنایع وزارت نفت را یکی دیگر از اقدامات مهم دانست و افزود: در زمینه برگزاری آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه حوزه نفت، نیروگاه اتمی و… نیز اقداماتی را داشته‌ایم.

احمدی‌زاده با اشاره به نقش مهمی راه‌اندازی مرکز سلول‌های بنیادی در استان بوشهر در درمان بیماران تاکید کرد: تاکنون بیش از چهار هزار نمونه برای درمان بیماری‌های سخت از جمله سرطان‌ها ذخیره‌سازی شده است.

وی بیان کرد: از دیگر موفقیت‌های جهاد دانشگاهی در استان بوشهر می‌توان به راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری و آزمایشگاه ژنتیک اشاره کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ