اولین جشنواره فرهنگی هنری «فردخت» در استان بوشهر برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: بوشهر- مسئول بسیج جامعه زنان استان بوشهر گفت: همزمان با پنجمین جشنواره ملی، فرهنگی هنری «فردخت» در کشور، این جشنواره برای اولین بار در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آرزو شبل حکماء بوشهری نژاد جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین جشنواره فرهنگی هنری «فردخت» با رویکرد تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی هنری نظام جمهوری اسلامی با ارائه الگوهای ایرانی اسلامی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان بوشهر ضمن بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت‌های خوبی به لحاظ دانش بنیان دارد که باید از این ظرفیت نهایت استفاده راببریم هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را جریان سازی حوزه مد و لباس مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی و تولید پوشاک عفیفانه خواند.

شبل حکماء بوشهری نژاد تصریح کرد: این جشنواره در سه محور بخش اثر (ارائه نمونه کار دوخته شده)، بخش طراحی (ارائه طرح بصورت چاپ شده)، بخش تحقیق پژوهش (ارائه آثار علمی پیرامون محورهای مشخص شده) برگزار می‌شود.

وی گفت: سطوح رقابتی جشنواره شامل، ویژندها و تولیدی‌ها، برندهای تخصصی فعال پوشاک خانواده با رویکرد ایرانی اسلامی در سطح کشور و در عناوین رقابت اثر (مانتو اجتماع): با شرکت ۲ تا ۵ مانتو دوخت شده، طرح: کالکشن (مجموعه سازی) اجتماعی خانواده با ارئه ۲ تا پنج طرح و ست خانواده: زن و شوهری، مادر و دختری و… در این بخش صرفاً پذیرفته می‌شود و اثری دوخته نمی‌شود.

وی بیان کرد: در سطح آزاد شرکت همه علاقمندان و فعالان در این بخش آزاد است، حضور خیاطان و طراحان به صورت فردی یا گروهی خواهد بودو عناوین رقابت در این سطح: اثر (مانتو اجتماع):یک دست مانتو طراحی و دوخت شده، طرح: کالکشن (مجموعه سازی) اجتماعی خانواده با ارئه ۲ تا پنج طرح و ست خانواده: زن و شوهری، مادر و دختری و… در این بخش صرفاً پذیرفته می‌شود و اثری دوخته نمی‌شود و پژوهش: در پنج محور: تاریخ فرهنگ، اقتصاد، هویت و تمدن سازی، بهداشت و سلامت، فناوری است.

وی گفت: در سطح دانشجویی و دانش آموزی جشنواره نیز با حضور دانشجویان و دانش آموزان برگزار می‌شود و و در عناوین رقابت در این سطح مشترک با بخش عمومی است.

وی گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پنجم مهرماه سال جاری به دبیرخانه ارسال کنند.

شبل حکماء بوشهری نژاد خاطرنشان کرد: داوری آثار در ۱٠ مهر ماه صورت می‌گیرد و آثار منتخب به جشنواره ملی فردخت که در استان اصفهان (شهرستان کاشان) برگزار می‌شود راه می‌یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ