تایمر خواب، ویژگی آزمایشی جدید یوتیوب

اقتصاد ایران: یوتیوب بالاخره ویژگی تایمر خواب را به مجموعه قابلیت‌های خود اضافه کرد؛ اما به‌صورت آزمایشی.

یوتیوب در بیانیه‌ای رسمی، سه ویژگی آزمایشی جدید را برای مشترکان یوتیوب پریمیوم معرفی کرد. این ویژگی‌ها درحال‌حاضر دردسترس هستند اما فقط برای مدت محدودی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

اولین ویژگی، تایمر خواب (sleep timer) نام دارد. همانطور که از اسمش پیداست، این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد زمان مشخصی تعیین کنند تا یوتیوب پس‌از آن به‌طور خودکار خاموش شود. کاربران می‌توانند بین ۱۰ دقیقه، ۱۵ دقیقه، ۲۰ دقیقه، ۳۰ دقیقه، ۴۵ دقیقه یا ۶۰ دقیقه، یک گزینه را انتخاب کنند. این قابلیت برای کسانی که هنگام خواب به موزیک آرامش‌بخش یا پادکست گوش می‌دهند بسیار کاربردی است. ویژگی تایمر را می‌توان از منوی تنظیمات پایین ویدیو (به شکل چرخ‌ دنده) در هر دو پلتفرم موبایل و دسکتاپ فعال کرد.

پستر یک مرد درحال خواب درحال شاره به جایی
Youtube

قابلیت بعدی Dream Screen نام دارد. یوتیوب می‌گوید این قابلیت را برای تولیدکنندگان محتوا درنظر گرفته است. دریم اسکرین فقط در اپلیکیشن موبایل موجود است و به کاربران اجازه می‌دهد تا به کمک هوش مصنوعی برای ویدیو‌های خود، پس‌ زمینه‌های گرین اسکرین ( پرده سبز) ایجاد کنند. برای دسترسی به این ویژگی، ابتدا دوربین Shorts را باز کنید، روی green screen ضربه بزنید و سپس دکمه sparkle را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت، باید از زبان انگلیسی استفاده کنید، چون درحال‌حاضر زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شوند.

ویدیوی از قابلیت جدید برنامه یوتیوب
Youtube

آخرین ویژگی که به‌صورت انحصاری در موبایل دردسترس است، طراحی شده تا به هر سؤالی که ممکن است درمورد یک ویدیو داشته باشید، پاسخ دهد. این ویژگی بدون قطع شدن ویدیو کار می‌کند. به‌نظر می‌رسد ویژگی مذکور در همه‌ی ویدیوها نمایش داده نمی‌شود، اما برای ویدیوهایی که واجد شرایط هستند، بخشی به‌‌نام «Ask» درست زیر ویدیو وجود خواهد داشت و کاربران می‌توانند از میان گزینه‌های ازپیش‌تعیین‌شده، انتخاب کنند یا سؤالات شخصی و جدید خود را وارد کنند.

مقالات مرتبط
  • یوتیوب روی قابلیتی برای جلوگیری از دروغ‌پراکنی و انتشار اطلاعات غلط کار می‌کند
  • قابلیت جست‌و‌جوی صوتی وارد یوتیوب موزیک شد

به یاد داشته باشید که این ویژگی‌ها برای مدت زمان محدودی دردسترس هستند. تایمر خواب تا ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور ۱۴۰۳)، قابلیت Dream Screen تا ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) و قابلیت پرسش و پاسخ درباره‌ی ویدیوی درحال پخش، تا ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) دردسترس خواهند بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ