آغاز روزهای شلوغ مهران/ سفرهای صبحگاهی و شبانگاهی زوار اربعین

اقتصاد ایران: ایلام- سفرهای زوار اربعین از مهران به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور هر روز در حال افزایش است، در این بین زوار به دلیل گرمای هوا بیشتر صبح و شب از مرز تردد می کنند.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: مرز بین‌المللی مهران واقع در استان ایلام یکی از پرترددترین مرزهای عتبات عالیات است که سالانه میزبان میلیون‌ها زائر از اقصی نقاط کشور است.

امسال زوار اربعین زودتر از سال‌های گذشته سفر خود را آغاز کرده‌اند و به دلیل گرمای هوا بیش از حد هوا در مهران، زوار اربعین بیشتر صبح و شب از مرز مهران تردد می‌کنند.

طبق اعلام هواشناسی امروز دمای ۴۷ درجه در مهران ثبت شده است.

گزارش میدانی خبرنگار مهر از وضعیت پایانه مرزی مهران

آخرین وضعیت زیرساخت‌های اربعین در مهران از زبان سعید هژبری معاون عمرانی استاندار ایلام

از ابتدای ماه صفر تاکنون ۱۱۸ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند

علی عباس شفیعی فرماندار مهران اظهار داشت: تردد زوار اربعین حسینی بدون هیچ مشکلی در جریان است.

وی گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون ۱۱۸ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

شفیعی عنوان کرد: ۴۰۰ هکتار پارکینگ در مرز مهران برای پاک خودروهای زائران اربعین پیش بینی شده است.

توقف و پارک خودرو در تمام مسیرهای منتهی به شهر مهران ممنوع است

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بنابر مصوبات و تدابیر قرارگاه اربعین حسینی؛ توقف و پارک خودرو در مسیرهای درون و برون شهری مهران و منتهی به پایانه مرزی ممنوع و در همین راستا پارکینگ‌های موجود در شهرستان مهران آمادگی کامل برای استقرار خودروهای زائرین را دارند لذا زوار اربعین حسینی در بدو ورود به شهرستان مهران بایستی خودرو خود را در این پارکینگ‌ها مستقر کنند.

کهزادی افزود: در این پارکینگ و توقفگاه‌ها؛ اتوبوس و سواری برای انتقال زوار به پایانه مرزی مستقر بوده و زائرین محترم را به پایانه مرزی شهید سلیمانی انتقال خواهند داد.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: در تمام این مسیرها بوسیله نصب بنر و تابلو ممنوعیت توقف و پارک وسایل نقلیه اطلاع رسانی شده است لذا خودروهای پارک شده در مسیرهای ذکر شده به جهت ممنوعیت توقف بوسیله جراثقال به پارکینگ‌های مشخص انتقال خواهند شد.

فعالیت ۱۱۲ گشت انتظامی در استان ایلام

سرهنگ مهرداد علیمحمدی رئیس پلیس پیشگیری انتظامی ایلام در گفت و گو با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: با تمهیدات پلیس پیشگیری استان، تعداد ۷ ایستگاه پلیس و بیش از ۱۱۲ گشت انتظامی کار ارائه خدمات انتظامی را به زائران در تمامی مسیرها و شهرستان‌های محل تردد زائران حسینی را بر عهده دارند که در صورت نیاز این گشت‌ها افزایش خواهند یافت.

وی به تشکیل ۹ قرارگاه در سطح استان و تقسیم بندی شهر مهران به ۵ بلوک و استفاده از ۷۰ گشت انتظامی در سطح شهر مهران اشاره کرد و اضافه کرد: کارکنان بکارگیری شده در مأموریت اربعین آموزش‌های لازم را در راستای ارائه خدمات انتظامی مطلوب به زائران را دیده‌اند و امیدواریم که بتوانیم خادمان خوبی برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان به ساماندهی ۱۳۳ پارکینگ در راستای رفاه و تسهیل تردد زائران اربعین حسینی اشاره کردو تصریح کرد: ایجاد آرامش و آسایش برای زائران از اهداف اصلی برنامه‌های پلیس در اربعین است و گشت‌های انتظامی به صورت هدفمند به صورت شبانه روزی در تمامی جاده‌ها و مسیرهای تردد زائران حسینی استقرار دارند.

آمادگی ۱۰ بیمارستان در ایلام برای ارائه خدمات درمانی در اربعین

هدایت حیدری‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در بازدید از پایانه مهران اظهار داشت: خوشبختانه این مرکز سال گذشته توسط وزیر بهداشت افتتاح شد و کمک شایانی به درمان اولیه زائران به ویژه افراد دارای گرمازدگی کرد.

وی افزود: در این مرکز علاوه بر اقدامات اورژانسی، ویزیت توسط پزشک نیز انجام می‌شود و دو سالن مجزا برای آقایان و بانوان تعبیه شده است و همچنین داروخانه نیز در این مرکز مستقر است.

حیدری‌زاده ادامه داد: ۱۰ بیمارستان در سطح استان، کلیه مراکز بهداشتی و مرکز کنترل بیماری‌های سندرومیک مستقر در مرز مهران و داروخانه‌های سطح شهرستان‌ها آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

برنامه ریزی برای مقابله با گرمازدگی

سرپرست دانشگاه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز شاهد تردد بیش از ۶۰ درصد زائران در مرز مهران باشیم و با توجه به اعلام کارشناسان هواشناسی گرمای هوا ادامه خواهد داشت که تمهیدات لازم برای مقابله با گرمازدگی اندیشیده شده است.

وی بیان داشت: با توجه به حجم بالای زائران در مسیرهای منتهی به مرز مهران از آن‌ها تقاضا می‌کنیم زمان سفر خود را مدیریت کنند که خادمین سلامت بتوانند بهترین خدمات را به زائران ارائه دهند.

آغاز فعالیت پارکینگ بزرگ اربعین در مهران

حیدر ناصری سرپرست شهرداری مهران از آغاز فعالیت پارکینگ بزرگ اربعین شهرداری مهران خبر داد.

وی افزود: تمامی تمهیدات لازم جهت پذیرایی از زائران حسینی و تکمیل زیر ساخت‌های مورد نیاز در پارکینگ اربعین دیده شده است.

ناصری با بیان این مطلب و با توجه به آغاز پذیرش خودرو در پارکینگ واحدهای مختلف خدماتی، آتش نشانی، نیروی انتظامی، تعزیرات، مواکب در محل پارکینگ مستقر هستند.

تصاویری از حضور زوار اربعین حسینی در مرز مهران

آغاز روزهای شلوغ مهران/ سفرهای صبحگاهی و شبانگاهی زوار اربعینآغاز روزهای شلوغ مهران/ سفرهای صبحگاهی و شبانگاهی زوار اربعین

آغاز روزهای شلوغ مهران/ سفرهای صبحگاهی و شبانگاهی زوار اربعین

آغاز روزهای شلوغ مهران/ سفرهای صبحگاهی و شبانگاهی زوار اربعین

آغاز روزهای شلوغ مهران/ سفرهای صبحگاهی و شبانگاهی زوار اربعین

آغاز روزهای شلوغ مهران/ سفرهای صبحگاهی و شبانگاهی زوار اربعین

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ