پیش‌بینی تردد ۴۰۰ هزار زائر اربعین از گذرگاه چذابه

اقتصاد ایران: اهواز - استاندار خوزستان گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مرز چذابه عبور کنند و موکب ها هود را برای خدمت رسانی بیشتر آماده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب جمعه شب در آئین شروع خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز چذابه اظهار کرد: از زحمات همه مردمی که این موکب‌های عظیم را برپا کرده‌اند قدردانی می‌کنم. درود بر شما با همتی که داشتید، با وجود همه کمبودها و مشکلاتی که در این سرزمین وجود داشت، اینجا را آباد کردید و امروز می‌توانیم بگوییم یک شهرک زیارتی برای اباعبدالله الحسین (ع) در مرز چذابه آماده شده که از همه نقاط جهان برای پابوسی امام حسین (ع) به این نقطه می آیند.

وی بیان کرد: آن‌هایی که اهل دل هستند می‌دانند اربعین باید بگذرد تا انسان کامل شود و ما از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش تا زمان اربعین، همه منتظر هستیم تا اتفاق معنوی و دینی در وجودمان رخ دهد لذا باید در مسیری که امام حسین (ع) هدف داشت حرکت کنیم و آن هم احقاق حق پدر، مادر و پیامبر خدا بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه امروز غزه در فشار صهیونیست جهانی قرار گرفته است، تصریح کرد: هر روز از اخبار می‌شنویم تعداد زیادی مجروح شده، نوزادان و کودکان تکه تکه شده‌اند، اسماعیل هنیه را جلو چشم ما شهید کردند، اینها چشمشان کور و گوششان کَر است‌.

حسینی محراب اظهار کرد: ما باید در مسیر امام حسین (ع) حرکت کنیم تا همانطور که حضرت امام فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، این اربعین را به آزادی قدس ختم کنیم.

وی با اعلام اینکه دشمنان قصد دارند مسلمانان را ضعیف نگه دارند اما امام حسین (ع) نمی‌خواهد، عنوان کرد: «حب الحسین» تیری در قلب دشمن است، اینکه عراقی و ایرانی، پاکستانی و آمریکایی، اروپایی و آذربایجانی، روسی و افغانستانی همه جمع شده‌اند و فریاد می‌زنند که ما راه امام حسین (ع) را انتخاب کرده‌ایم، این راه ختم به عدالت می‌شود، آنچه که وعده الهی با حضور مهدی زهرا (عج) است، این بوده که عدالت را بر جهان حاکم کنیم و حرکت امام حسینی و عاشورایی به آن سمت برود.

استاندار خوزستان گفت: افرادی در تلاش هستند تا برای زائران در این سفر که از اقصی نقاط کشور می آیند ایجاد نشود، ما نیز افتخار می‌کنیم که در این معبر، نوکری زائران را انجام داده‌ایم.

حسینی محراب با بیان اینکه سعی کنیم در مسیر تردد زائران کارهای فرهنگی را اولویت قرار دهیم، تصریح کرد: در موکب ها نماز جماعت‌های باشکوه برپا شود، یک روز و شب همه علما دسته جمعی به این مکان بیایند و نماز جماعت برگزار کنند تا این یک سنت حسنه الهی شود. نماز جماعت‌هایی در شلمچه برپا شود که هیچ جا شبیه آن دیده نمی‌شود و برای این کار دشت آزادگانی ها، هویزه ای ها، بستانی ها و حمیدیه ای ها در صحنه بیایند تا جریانی که می‌خواهند ختم به زیارت شود، با این اقدامات کاری کارستان کنند تا این سرزمین رنگ و بوی امام حسین (ع) با امور اصلی که کار فرهنگی است پیدا کند.

وی اظهار کرد: در غرفه‌ها با بچه‌ها ارتباط اربعینی برقرار شود، برای آنها مسابقه و جایزه در نظر بگیرید، گروه‌های سرود و تئاتر در موکب‌های مسیر و نقطه صفر بیایند و اجرا داشته باشند.

استاندار خوزستان خطاب به موکب داران گفت: سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار زائر از این مرز تردد داشته‌اند، امسال پیش بینی می‌کنیم بیش از ۴۰۰ هزار نفر تردد داشته باشند لذا خودتان را برای اینکه بیشتر از سال گذشته خدمت رسانی داشته باشید آماده کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ