برپایی ۵ موکب همزمان با اربعین حسینی در فامنین

اقتصاد ایران: همدان-رئیس اداره تبلیغات اسلامی فامنین گفت: همزمان با ایام اربعین تعداد ۵ موکب در شهرستان فامنین فعالیت خواهند کرد و این موکب‌ها شامل سه موکب در مسیر رفت و دو موکب در مسیر برگشت است. 

حجت الاسلام حبیب الله غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه همزمان با ایام اربعین تعداد ۵ موکب در شهرستان فامنین فعالیت خواهند کرد اظهار کرد: این موکب‌ها شامل سه موکب در مسیر رفت و دو موکب در مسیر برگشت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین با اشاره به اینکه در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین خدمات مختلفی با همکاری دستگاه‌ها و ستادهای مردمی ارائه می‌شود افزود: کمیته فرهنگی برنامه‌های موکب ها وظیفه اداره تبلیغات اسلامی است.

وی به اعزام مبلغان بومی و اعزامی به موکب‌های اربعین در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعداد ده مبلغ شامل ۵ مبلغ بومی و ۵ مبلغ اعزامی در موکب‌های اربعین این شهرستان فعالیت دارند و دو مبلغه خواهر نیز در کنار این مبلغان برای خدمات دهی به بانوان فعال هستند.

وی برپایی نماز جماعت در موکب‌های اربعین، برپایی غرفه‌های مختلف از جمله غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی، غرفه کودک،، غرفه‌های عفاف و حجاب، غرفه‌های فرهنگی و… را از دیگر اقدامات اداره تبلیغات اسلامی در موکب‌های اربعین برشمرد.

غلامی تصریح کرد: این موکب ها علاوه بر خدمات فرهنگی خدمات مختلف شامل پذیرایی از زائران به صورت وعده غذایی، میان وعده، خدمات بهداشتی و دیگر خدمات از جمله اسکان را به زائران ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به شروع فعالیت‌های موکب‌های موکب‌های شهرستان فامنین افزود: فعالیت این موکب ها از ۸ روز به اربعین شروع می‌شود و در مسیر برگشت تا ۴ روز بعد از آن فعالیت‌ها ادامه دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فامنین همچنین به همایش جاماندگان اربعین اشاره کرد و گفت: همه ساله همزمان با ایام اربعین همایش جاماندگان اربعین در شهرستان شروع می‌شود و امسال نیز این همایش در مسیری که اعلام خواهد شد برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه همزمان با ایام اربعین هیئت‌های مذهبی و و مساجد برنامه دارند گفت :۲۵ مسجد برنامه‌های اربعین را داریم.

غلامی به با بیان اینکه همچنین طرح محله‌های اربعین را نیز داریم افزود: در ۵ محله در برنامه‌های ایام اربعین درگیر هستند که شامل برپایی موکب‌های اربعین، ایستگاه‌های صلواتی و.. است وبا مشارکت مردم و فضای شهر رنگ و بوی اربعینی خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ