انتقال اضطراری نوزاد نارس با بالگرد از حاجی آباد به بندرعباس

اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیر حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان از انتقال موفقیت آمیز نوزاد نارس سه روزه از بیمارستان فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد به بیمارستان خلیج فارس بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین قاسمی در این خصوص اظهار کرد: یک نوزاد نارس سه روزه که در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد بستری بود به دلیل بروز دیسترس تنفسی شدید، نیازمند انتقال فوری به مرکز درمانی مجهزتری بود؛ پس از هماهنگی‌های لازم با واحد تریاژ تلفنی ۱۱۵ مدیریت بحران و واحد هوایی تصمیم به انتقال نوزاد با بالگرد هوایی به بیمارستان خلیج فارس هرمزگان گرفته شد.

وی افزود: نوزاد نارس سه روزه دچار دیسترس تنفسی حاد شده بود و به همین دلیل نیاز به مراقبت‌های ویژه و دستگاه‌های تنفسی داشت.

مدیر حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان گفت: تیم پزشکی بیمارستان فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد اقدامات اولیه درمانی از جمله اینتوباسیون را بر روی نوزاد انجام داد تا از وخیم‌تر شدن وضعیت وی جلوگیری شود و پس از تشخیص نیاز به انتقال فوری هماهنگی‌های لازم با واحد تریاژ تلفنی ۱۱۵، مدیریت بحران و واحد هوایی انجام شد تا بالگرد اورژانس در کمترین زمان ممکن به محل اعزام شود.

قاسمی ادامه داد: با توجه به شرایط اضطراری بیمار و فاصله زیاد بین دو بیمارستان، انتقال نوزاد با بالگرد هوایی بهترین گزینه بود؛ بالگرد اورژانس مجهز به تجهیزات پزشکی لازم نوزاد را به همراه تیم پزشکی آقایان محمد رستمی و مسعود عامری به بیمارستان خلیج فارس منتقل کردند و نوزاد نارس پس از انتقال به بیمارستان خلیج فارس، به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان منتقل شد و تحت نظر متخصصین اطفال قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: انتقال به موقع و سریع نوزاد نارس با بالگرد هوایی، نقش مهمی در نجات جان وی ایفا کرد. هماهنگی‌های مؤثر بین واحدهای مختلف اورژانس و تجهیزات پزشکی مناسب بالگرد از عوامل موفقیت‌آمیز بودن این عملیات بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ