بنیان‌گذار نرم‌افزار Temu ثروتمندترین فرد چین شد

اقتصاد ایران: کالین هوانگ، بنیان‌گذار شرکت PDD Holdings و مالک برند Temu، به‌عنوان ثروتمندترین فرد چین شناخته شد.

بنابر گزارش بلومبرگ، کالین هوانگ ۴۴ ساله،  بنیان‌گذار هلدینگ BDD  که مالک وب سایت Temu و برنامه‌ی خرده‌فروشی Bindudio است، درحال‌حاضر با ۴۸٫۶ میلیارد دلار دارایی خالص، به‌عنوان ثروتمندترین فرد چین شناخته می‌شود. رشد سریع ثروت هوانگ به‌دلیل گسترش جهانی برند Pinduoduo تحت نام تجاری Temu بوده است.

کالین هوانگ، متولد سال ۱۹۸۰ (۱۳۵۸) در شهر هانگژو واقع در شرق چین است. والدین او کارگران کارخانه و از طبقه‌ی متوسط جامعه ​​بودند. او در مدرسه‌ی زبان‌های خارجی هانگژو تحصیل کرد و بنابر گفته‌های معلم‌هایش، اعجوبه‌ی ریاضی بود.

هوانگ در سن ۱۸ سالگی برای تحصیل در رشته‌ی علوم کامپیوتر وارد دانشگاه ژجیانگ شد. او در طول سال اول تحصیلش، به‌عنوان یکی از نخبه‌های دانشگاه معرفی شد و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی علوم کامپیوتر به آمریکا رفت و درنهایت در سال ۲۰۰۴ مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه ویسکانسین آمریکا گرفت.

هوانگ بعد از فارغ التحصیلی مدتی در مایکروسافت و بعد از آن در گوگل به کارآموزی مشغول شد و در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان مهندس گوگل استخدام شد. او به‌همراه کای فو لی، دوست و همکارش در گوگل، به چین بازگشت تا خدمات گوگل را در چین گسترش دهند. هوانگ یک سال پس‌از بازگشت از آمریکا در سال ۲۰۰۷ از گوگل استعفا داد و وبسایت Oku که کسب‌وکاری در حوزه‌ی تجارت الکترونیک بود راه اندازی کرد. او سه سال بعد، Oku را به قیمت ۲٫۲ میلیون دلار فروخت.

در سال ۲۰۱۵، هوانگ پلتفرم Pinduoduo را تأسیس کرد. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا با تشکیل تیم‌های خرید، تخفیف‌های بیشتری دریافت کنند. Pinduoduo به‌سرعت به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در چین تبدیل شد و محصولات متنوعی از جمله مواد غذایی، لوازم‌خانگی، لباس و لوازم الکترونیک را ارائه می‌دهد.

سهام پلتفرم Pinduoduo در سال ۲۰۱۸ به‌صورت عمومی عرضه شد و ۱٫۶ میلیارد دلار سرمایه جذب کرد. این عرضه‌ی عمومی به‌طور قابل توجهی به افزایش ثروت هوانگ کمک کرد و او را به یکی از ثروتمندترین افراد چین تبدیل کرد.

در سال ۲۰۲۲، هوانگ برند Temu را در ایالات متحده راه‌اندازی کرد. این پلتفرم محصولات مصرفی با تخفیف‌های بسیار زیاد ارائه می‌دهد که عمدتاً مستقیماً از چین به مصرف‌کنندگان ارسال می‌شوند. Temu به‌سرعت به یکی از اپلیکیشن‌های برتر خرید در ایالات متحده تبدیل شد که محصولات متنوعی از جمله لوازم‌الکترونیکی، لباس، لوازم‌خانگی و ابزارهای مختلف را با قیمت‌های بسیار پایین ارائه می‌دهد.

مقالات مرتبط
  • ضربه آخر دولت چین به جک ما؛ کارآفرین منتقد سیاست‌های پکن، شرکت Ant Group را ترک می‌کند
  • میلیاردر چینی خواهان تغییرات گسترده در علی‌بابا شد

کالین هوانگ با ترکیبی از تحصیلات عالی، تجربه‌ی کاری در شرکت‌های بزرگ، تأسیس پلتفرم‌های موفق و سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه به ثروتمندترین فرد چین تبدیل شده است. داستان موفقیت او نشان‌دهنده‌ی اهمیت نوآوری، تلاش و استفاده از فرصت‌های جهانی در دنیای تجارت الکترونیک است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ