ادعای کی‌یف درباره حمله روسیه به سوپرمارکتی در شرق اوکراین

اقتصاد ایران: مقامات اوکراینی مدعی شدند که در حمله روسیه به یک سوپرمارکت در منطقه دونتسک که تحت کنترل روسیه قرار دارد، دست کم ۱۰ نفر کشته و ۳۵ دیگر زخمی شدند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات اوکراینی مدعی شده‌اند که در پی حمله روسیه به شهر «کوستیانتینفکا» در منطقه دونتسک که به روسیه الحاق شده است، دست کم ۱۰ نفر جان باخته‌اند!

وزیر کشور اوکراین مدعی است که این حمله به آتش‌سوزی منجر شد که هم‌اکنون مهار شده است. در تصاویر و ویدئوهایی که از سوی مقامات و رسانه‌های اوکراینی منتشر شده، ابرهایی از دود سیاه از ساختمان محل اصابت موشک‌های مسکو برخاسته است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در شبکه «ایکس» مدعی شد: روس‌ها یک سوپرمارکت معمولی و یک اداره پست را هدف گرفتند. مردم زیر آوار دفن شده‌اند! امدادرسانی و عملیات آواربرداری برای خارج کردن بازماندگان جریان دارد.

وادیم فیلاشکین، فرماندار این منطقه مدعی است که روسیه از آتش توپخانه استفاده کرده اما اندکی بعد مدعی شد که حمله با موشک هوا به زمین ایکس ۳۸ انجام شده است. «نووا پوشتا» بزرگ‌ترین شرکا پست خصوصی اوکراین اعلام کرده که دفتر مرسولات در سوپرمارکت مذکور در این حمله خسارت دیده است. ادعای حمله به زیرساخت غیرنظامی در حالی است که مسکو همواره تاکید کرده است که تنها زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

کوستیانتینفکا در حدود ۱۳ کیلومتری خط مقدم در شرق اوکراین واقع شده است. ادعای مقامات اوکراینی در حالی مطرح شده است که مسکو چند ماه پس از آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲، مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون را پس از برگزاری همه‌پرسی به طور رسمی به الحاق خود درآورد. اوکراین و حامیان غربی‌اش این همه‌پرسی و الحاق را غیرمشروع می‌دانند.

همچنین این ادعا در حالی است که ارتش اوکراین در تلاش برای نفوذ به روسیه از منطقه مرزی کورسک، حملات شدیدی را علیه این منطقه متعلق به روسیه انجام داد. مسکو تاکید کرده است که در این حملات دست کم پنج غیرنظامی کشته شده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ