راه‌اندازی مدرسه جهادی در بسیج سازندگی

اقتصاد ایران: قوچان - رییس سازمان بسیج سازندگی کشور از راه‌اندازی مدرسه جهادی توسط این سازمان برای ارائه آموزش‌های مجازی و حقیقی به جهادگران سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد زهرایی ظهر جمعه در حاشیه رویداد چهارسوق جهادی در دانشگاه آزاد قوچان اظهار کرد: جریان حرکت‌های جهادی به‌عنوان یک جریان روبه‌جلو و رویشی در انقلاب توانسته بخشی از حل نظام مسائل کشور را در موضوعات کاملاً تخصصی، فناور پایه و محرومیت‌زدایی را بر عهده بگیرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از راه‌اندازی مدرسه جهادی در بسیج سازندگی به‌منظور آموزش، توانمندسازی و مهارت‌آموزی جهادگران خبر داد و افزود: این مدرسه جهادی تغذیه فکری و اندیشه‌ای خود را از اندیشکده جهادی بسیج سازندگی می‌گیرد یعنی مباحث نظری در اینجا پخته و کار پژوهشی انجام می‌شود و سپس در مدرسه به‌صورت مجازی و حقیقی دوره‌ها برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: قوچان میزبان ۲۵۰ نفر از سرگروه‌های جهادی در دوره‌ای به نام چهارسوق بود که اعتلای تخصصی گروه‌های جهادی در دوره شهید سلیمانی ذیل این برنامه انجام و پس‌ازآن رسم جهاد و رسم هجرت انجام شد.

زهرایی بیان کرد: گروه‌های جهادی در این دوره‌های آموزشی با مبانی حرکت‌های جهادی منویات امامین انقلاب و نوع هجرت و خدمت آشنا شده و در موضوعات تخصصی آموزش‌های لازم به آنان داده می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه جهادگران در این دوره ۲ روزه با استفاده از اساتید مجرب کار گفتمانی به‌منظور انتقال تجربه را انجام داده‌اند، گفت: قطعاً این دوره ادامه خواهد داشت و اگر امروز ۲۵۰ نفر شرکت مؤثری داشتند شاید در فصل دیگری برای ۲۵۰ نفر دیگر این دوره برگزار شود.

وی از شروع به کار قرارگاه اربعین جهادی توسط جهادگران بدون حمایت مالی هیچ نهادی خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۲ هزار گروه جهادی که یا موکب دار هستند یا در اربعین به‌صورت گروهی شرکت می‌کنند امروز فعال‌شده که بخشی از آن‌ها به کشور عراق رفته‌اند و برخی نیز در مسیر به سمت مرزهای کشور قرار داشته و گروهی هم در مرزها مستقرشده‌اند.

زهرایی ادامه داد: برای اولین بار دبیرخانه‌ای در خراسان رضوی برای استقبال از زائران دهه آخر صفر به همت گروه‌های جهادی تشکیل‌شده است تا این گروه‌ها در موکب داری، عزاداری و خدمت‌رسانی به زائرین مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: امروز ما دست یاری به‌سوی همه جهادگران دراز می‌کنیم تا در قرارگاه اربعین جهادی و دهه آخر صفر همکاری فیزیکی، فکری و جذب کمک‌های خیرین برای خدمت به مردم را داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ